تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۹۰۲۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساعدی: خوزستان از نظر جایگاه آموزشی به طور ویژه نگاه شود
 نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در نطق خود از وزیر آموزش و پرورش خواست که در توزیع عادلانه نیروی انسانی و امکانات تحصیلی نظر ویژه به استان خوزستان داشته باشند.

 قاسم ساعدی در نطق خود در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس ضمن ضمن تشکر از پذیرایی موکب‌داران استان خوزستان و مردم دشت آزادگان و هویزه از زوار حسینی اظهار کرد: فردا ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ به عنوان نقطه عطف در تاریخ انقلاب ایران و به عنوان روز پیروزی ملت شریف ایران بر نقشه‌ها و توطئه‌های شوم آمریکاست که به همه خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مقام معظم رهبری تبریک می‌گویم و پیشاپیش ۲۶ آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد را تبریک گفته و یاد و خاطره همه شهدا را گرامی می‌داریم.

وی ضمن محکوم کردن تحرکات اخیر دست‌های آلوده در کشورهای منطقه برای از بین بردن وحدت اسلامی و محور مقاومت، خاطرنشان کرد: به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌گوییم که سخت در اشتباه هستید و وعده الهی است که دین اسلام و مکتب سرخ حسینی جاودانه است و راهپیمایی عظیم حسینی جلوه‌ای از اقتدار این ملت‌هاست.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: مردم دشت هویزه و آزادگان همان بسیجیان دیروز در جنگ تحمیلی هستند که امسال هم با روحیه بسیجی برای مقابله با سیلاب سپر انسانی تشکیل داده‌اند. سیلاب تمام دار و ندار مردم به خصوص کشاورزان و دامداران را گرفت که تا امروز این خسارت‌ها جبران نشده است . زیرساخت‌های شهری و روستایی ویران شده از سیل به حال خود رها شده‌اند و متروکه مانده‌اند. مصوبات دولت در رابطه با مقابله با سیلاب احتمالی امسال عملیاتی نشد و در حد نوشته ماند و کشاورزان بلاتکلیف ماندند. اما با همه این مشکلات و کمبودها تا جان داریم مرزداران این نظام اسلامی هستیم و شعار ما تا ابد "تا خون در رگ ماست سید علی رهبر ماست".

ساعدی در ادامه نطق خود از وزیر جهاد کشاورزی و متولیان غله خواست: که هر چه سریع‌تر موضوع خرید تضمینی محصول برنج و شلتوک از کشاورزان دشت آزادگان و هویزه را در اولویت عاجل برنامه‌های خود قرار دهد تا این کشاورزان ضرر و زیان نبینند و سود و منفعت آنها به سود دلالان مصادره نشود.

وی خطاب به ریس جمهور اظهار کرد: شهرداران قدر کشور مامور شوند تا به عنوان شهرداران جهت ارایه خدمت و خدمات در امر پساسیل در شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه مستقر شوند و از مشارکت آنها در ایجاد پروژه‌های خدماتی و ماندگار استفاده شود تا مردم در آینده تا از آلام و مشکلات مردم کاسته شود و مردم به آینده امیدوارتر شوند.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه از همکاری‌ها و خدمات وزارت نفت تقدیر و تشکر کرد و گفت: تامین اعتبارات مورد تعهد و تصویب آن وزارتخانه را خواستاریم و از وزیر نفت می‌خواهیم که در جذب نیروی بومی دوره دیده و ندیده اقدامات لازم را مبذول فرمایند و همچنین نسبت به حل و فصل اختلافات مالکیتی و پرداخت حق مالکیت مردم اقدام نمایند.

ساعدی همچنین در رابطه با افزایش وام‌ها و کمک‌های ساخت و ساز سیل و کم کردن بوروکراتیک‌های اداری مرتبط با این موضوع گفت: با شدت و حدت اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در دشت آزادگان را از متولیان امر خواستاریم.  

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: راه‌های روستایی تخریب شده از سیل و جاده سوسنگرد و بستان را رسیدگی کنید.  

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه خطاب به وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: امیدوارم بر حسب برنامه‌هایی که اعلام کرده عمل کند و نسبت به امر کمبود معلم در سراسر کشور و حتی در تهران با گذشت حدود ۴۵ روز از سال تحصیلی اقدام کند و در خصوص کتب درسی که همچنان تامین نشده اقدامات لازم صورت گیرد و رتبه‌بندی معلمان در اسرع وقت اجرایی شود. امیدوارم که خوزستان را از نظر جایگاه آموزشی به طور ویژه نگاه کنند و در توزیع عادلانه نیروی انسانی و امکانات تحصیلی نظر ویژه به استان خوزستان داشته باشند. 

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار