تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۱۹۰۲۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزارت ورزش و جوانان دخالتی در فعالیت سمن‌ها ندارد
نماینده وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان هیچ دخالتی در فعالیت اجرایی سمن‌ها ندارد بلکه به مردم کمک می‌کند تا شناخت بیشتری نسبت به این نهادها داشته باشند.

احسان ماکویی روز یکشنبه در دومین دوره انتخابات مجمع جوانان خوزستان که در اهواز برگزار شد بیان کرد: هدف از تشکیل مجامع افزایش فعالیت داوطلبانه توسط سمن های جوانان است در واقع برگزاری مجامع به سمن ها رسمیت می دهد و باعث رشد و بالندگی و هویت بخشیدن آنها در جامعه می شود.

وی افزود: با تشکیل مجامع، جوانان هر استان می توانند برای آینده خود تصمیم گیری کنند. وزارت ورزش و جوانان تنها مسئولیت اجرایی برگزاری مجامع را بر عهده دارد و تمامی فعالیت مجامع توسط اعضای آن انجام می شود.

نماینده وزارت ورزش و جوانان گفت: با وجود اینکه سمن‌های جوانان، یک نهاد نوپا هستند و بحث مشارکت به عنوان سمن در کشور ما موضوع تازه‌ای است اما این سازمانهای مردم نهاد جایگاه خوبی در کشور و بین مردم دارند، امروز بسیاری از اعضای سمن ها مشاور استاندار فرماندار و مدیران کل استانها هستند لذا امیدواریم در آینده جایگاه این نهادها تصویب شود.

وی ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان در ۲ سال گذشته نشست های بسیاری با سمن های جوانان داشت و در مواردی از دیدگاه آنها در امورات مختلف کشور استفاده شد. عملکرد خوب مجامع استانی و مجمع ملی باعث شد تا در برخی از ارگان ها از حضور جوانان فرهیخته و دارای ایده استفاده شود و رویکرد مثبتی به دنبال داشته باشد.

ماکویی با بیان اینکه روحیه برون گرایی، خیرخواهی و دیگرخواهی باید در افرادی که اینگونه مشارکت ها را انتخاب می کنند، وجود داشته باشد، گفت: رفتار غیرحزبی و ماهیت غیردولتی و غیرسیاسی باید در عمکرد سمن ها رعایت شود.

وی بیان کرد: در دنیای امروز، سمن ها به عنوان یاری رسان و یاری دهنده در جامعه مدنی محسوب شده و دولت ها از سازمان های مردم نهاد در مسیر دستیابی به اهداف و برنامه های خود بهره مند می شوند. 

نماینده وزارت ورزش و جوانان گفت: افزایش زمینه برای شادی و نشاط مردم در سراسر کشور احساس می شود و سازمان های مردم نهاد در برگزاری جشن های اعیاد به صورت مردمی و همایش های پیاده روی خانوادگی نقش مهمی در افزایش شادی و نشاط در جامعه دارند. 

وی افزود: متاسفانه ظهور و بروز و تبلیغات فعالیت سازمان هایی مردم نهاد در سطح کشور بسیار پایین است که باید بیش از گذشته توانمندی ها و اقدامات سمن های فعال در زمینه های مختلف اطلاع رسانی شود. 

ماکویی به عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان برای شرکت در دومین دو.ره انتخابات مجمع جوانان خوزستان به اهواز سفر کرده بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار