تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۹۰۲۷۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول:
شلتوک دزفول نیازمند قیمت گذاری منصفانه است
 سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با اشاره به مشکلات برنجکاران این شهرستان گفت: شلتوک دزفول نیازمند قیمت گذاری منصفانه و عادلانه است.

محمد حیدری عصر یکشنبه در نشستی که به منظور بررسی و رفع مشکلات برنجکاران دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، افزود: برای رفع مشکلات برنجکاران از ظرفیت دولت و بانک ها استفاده می شود تا هم کشاورزان سود ببرند و هم برای  کارخانه داران صرفه اقتصادی داشته باشد.
وی ضمن تقدیر از همکاری اداره برق، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برای رفع مشکلات برنجکاران گفت: دولت، کشاورز و کارخانه داران سه مثلث اساسی هستند که باید در موضوع شلتوک موردتوجه قرار گیرند تا هیچکدام متضرر نشوند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اظهار داشت: همه مسوولان استانی برای مدیریت شرایط ایجاد شده برای شلتوک روی زمین مانده بسیج شده اند تا این بحران را مدیریت کنند.
وی بر ضرورت تامین منابع مالی تاکید کرد و افزود: تعاون روستایی باید با خرید شلتوک از کشاورزان بین مردم و دولت  اعتمادسازی کند.
حیدری گفت: هرکیلوگرم شلتوک در حال حاضر حداقل ۳۵ هزار ریال از کشاورزان دزفول خریداری می شود که این قیمت نسبت به جنوب خوزستان ناچیز است درحالیکه هر کیلوگرم شلتوک از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ۶۰ هزار ریال تعیین شده است.
وی بیان کرد: باتوجه به برنامه ریزی دولت برای رفع مشکل شلتوک کاران باید قیمتی منصفانه و عادلانه برای آن در نظر گرفته شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول قیمت منصفانه هر کیلوگرم شلتوک در این شهرستان را ۵۰ هزار ریال عنوان کرد و افزود: با افرادی که درمقابل برنامه ریزی دولت می ایستند برخورد می شود.

وی با تاکید بر جلوگیری از ایجاد جنگ روانی بین مردم و کشاورزان گفت: باید برای عبور از شرایط کنونی از کشاورزان به خوبی حمایت شود لذا تا فردا باید شلتوک توسط کارخانه داران قیمت گذاری شود.
حیدری افزود: برای قیمت پیشنهادی با استاندار خوزستان نیز رایزنی خواهد شد تا وحدت رویه ای در این خصوص اعمال شود که اگر تایید شد طی بخشنامه ای ابلاغ خواهد شد.
وی بر ضرورت بسیج شدن نهادهای دولتی برای حل مشکل کشاورزان تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت های دولت برای صیانت از حق کشاورزان و کارخانه داران در دستور کار است.

آغاز صادرات برنج از خوزستان

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول نیز گفت: شالی کوبی ها مکلف به خرید برنج از کشاورزان با قیمت مناسب شده اند.
علی کرمی با بیان اینکه صادرات برنج از استان خوزستان آغاز و قیمت تمام شده برنج مشخص شده است، افزود: امسال حدود هفت هزار هکتار از زمین های کشاورزی دزفول به کشت شلتوک اختصاص داده شده که پیش بینی می شود از این میزان ۲۴ هزار تن شالی برداشت شود.
وی افزود: امسال یکهزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی دزفول بیشتر از پارسال به ‌کشت شلتوک اختصاص یافته است.

با توجه به سیل فروردین ماه امسال، دولت با توجه به فراوانی آب برای جبران خسارات کشاورزان اجازه کشت برنج در زمین های کشاورزی خوزستان را داد. اکنون که زمان برداشت محصول است کشاورزان از کمبود امکانات برای برداشت محصول،  حضور دلالان و قیمت پایین برنج در بازار گلایه دارند. 

امام جمعه دزفول نیز در خطبه های نماز جمعه خواستار رسیدگی مسوولان به مشکلات برنج کاران این شهرستان شده بود.

مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
0
تمام مشکلات زیر سرجهاد کشاورزیه ......وقتی ازقبل می دونستید سطح زیر کشت برنج بالاست ازقبل با هماهنگی با استانهای شمالی درخواست ارسال کمباین می کردید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
مشکل کمباین نیست مشکل شلتوک برداشت شده که خریدار نداره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
مشکل کمباین نیست مشکل شلتوک برداشت شده که خریدار نداره
:
:
:
آخرین اخبار