تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۱۹۰۲۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت لوح سبز جنوب:
جلوگیری از خروج ۱۲میلیون و ۷۲۵ هزار یورو با تولید ام دی اف از باگاس نیشکر
با تولید ام دی اف از باگاس نیشکر می توان از خروج ۱۲میلیون و ۷۲۵ هزار و ۷۹۰ یورو جلوگیری نمود

مدیرعامل شرکت لوح سبز جنوب از مجموعه شرکت های توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: پیش بینی می شود در سال آینده ۷۹ هزار مترمعکب MDF معادل ۶۰ درصد ظرفیت اسمی این کارخانه تولید شود.

مدیرعامل شرکت لوح سبز جنوب از مجموعه شرکت های توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: پیش بینی می شود در سال آینده ۷۹ هزار مترمعکب MDF معادل ۶۰ درصد ظرفیت اسمی این کارخانه تولید شود.

به گزارش نیشکرنیوز، عبدالمحمد محمدی با اشاره به تولید ۶۰ هزار و ۵۹۹ متر مکعب MDF در سال جاری تاکنون در شرکت لوح سبز جنوب، بیان داشت: از میزان ۴۲۴ هزار ورق تولید شده، ۷۵ درصد معادل ۳۱۸ هزار و ۷۵۰ ورق خام و ۲۵ درصد معادل ۱۰۶ هزار و ۲۵۰ ورق روکش دار وارد بازار شده است.

وی با اشاره به سهم ۵ درصدی شرکت لوح سبز در تامین MDF کشور، گفت: میزان فروش MDF در سال ۹۷-۹۶، ۶۵۴ میلیارد ریال بود.

مدیرعامل شرکت لوح سبز جنوب با بیان اینکه صنعت تولید MDF از باگاس نیشکر نقش و تاثیر مهمی در خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز دارد، گفت: با تولید ام دی اف از باگاس نیشکر می توان از خروج ۱۲میلیون و ۷۲۵ هزار و ۷۹۰ یورو ارز جلوگیری نمود.

عبدالمحمد محمدی با بیان اینکه صنعت تولید MDF از باگاس نیشکر، صنعتی سبز است، گفت: تولید MDF از باگاس نیشکر سبب حفظ و صیانت از جنگل ها بویژه جنگل های شمال کشور می شود. با توجه به تولید ۶۱ هزار متر مکعب MDF از باگاس، از قطع ۲۰۱ هزطار و ۳۰۰ اصله درخت جلوگیری به عمل آمده است.

وی ادامه داد: برای تولید ۱۳۰ هزار متر مکعب MDF در سال می بایست ۲ هزار هکتار از جنگل های شمال با عمر متوسط چهل سال را به طور کامل برداشت نمود که با استفاده از باگاس می توان از قطع این درختان جلوگیری نمود.

وی افزود: جلوگیری از آلودگی و صدمات زیست محیطی ناشی از خودسوزی باگاس، ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، اثرات مثبت اقتصادی و اجتماعی در منطقه ، ایجاد ارزش افزوده در فرآیند تولید MDF از ماده اولیه باگاس و … از دیگر مزیت های راه اندازی این کارخانه در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است.

مدیرعامل شرکت لوح سبز جنوب با بیان اینکه میزان ام دی اف مصرف شده در خوزستان ۶ درصد است، ادامه داد: میزان باگاس مورد نیاز فعلی این کارخانه ۲۵۰ هزار تن و در ظرفیت کامل ۳۲۰ هزار تن است.

گفتنی است شرکت لوح سبز جنوب واقع در شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) یکی از واحدهای هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که در منطقه شعیبیه در ۳۵ کیلومتری جنوب شوشتر واقع شده است.

:
:
:
آخرین اخبار