تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۹۰۳۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم شمال خوزستان یکصدا علیه استکبار
  مردم شهرستان های دزفول، شوش و گتوند روز دوشنبه با حضور باشکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان، انزجار خود را از استکبار جهانی به نمایش گذاشتند.

خیابان های دزفول حدفاصل میدان حاج مرادی تا مصلای امام علی(ع) صبح امروز مملو از جمعیت بود؛ جمعیتی که با مشت هایی گره کرده، ظلم و سیاست‌های استکبار جهانی را محکوم کردند و شعار الله اکبر سر دادند.
دانش آموزان، جوانان و نوجوانان دزفولی در کنار افراد مسن و پیر با فریادهای مرگ بر استکبار تلاش کردند جهانیان را از اقدامات ناجوانمردانه دشمن آگاه و صدای اعتراض خود را به گوش آنها برسانند. 

امام جمعه دزفول در جمع راهپیماییان ۱۳ آبان در مصلای این شهرستان ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی گفت: آمریکا ماهیت استکباری دارد و در مدت ۴۰ سال اخیر حتی لحظه ای دست از دشمنی علیه ملت ایران برنداشته است.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی با بیان اینکه رهبر انقلاب همواره بر دشمنی آمریکا تاکید دارند، افزود: هیچ کشوری در دنیا منفورتر از آمریکا نزد ملت ایران نیست.
وی با بیان اینکه ملت ایران ماهیت ضداستکباری دارد و راه نفوذ سیاسی آمریکا را بسته است، اظهار داشت: آمریکا می خواهد به شیوه های مختلف در دولت، مجلس و ملت ایران نفوذ کند. 
امام جمعه دزفول افزود: صدای خرد شدن استخوان استکبارجهانی به گوش می رسد زیرا ملت ایران درمقابل استکبار جهانی کوتاه نخواهد آمد.
وی گفت: طبق گفته مقام معظم رهبری، اصلی ترین موضوع کشور در زمینه داخلی پرداختن به تولید و حمایت از توانمندی داخلی است لذا مسئولان باید به مردم گزارش دهند و از سردادن شعارهای بی اساس پرهیز کنند زیرا مردم ایران شایسته بهترین خدمات هستند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: ملت ایران مقابل تحریم و فشارهای دشمن ایستاده‌ و زیربار استکبار جهانی نرفته‌اند؛ اکنون نیز بعد از ۴۰ سال اجازه ندادیم استکبارستیزی ملت ایران برای دیگر ملت‌ها به فراموشی سپرده شود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز با انتشار بیانیه ای درخصوص ۱۳ آبان اعلام کرد: این روز در تاریخ انقلاب اسلامی و مبارزه مستمر ملت ایران با استکبار بویژه آمریکای جنایتکار، حاوی پیام‌های معنادار و الهام بخشی است که هوشیاری، شجاعت و عظمت ملت ایران درمقابل توطئه‌های شیطان بزرگ را به اثبات می رساند.
محمد حیدری افزود: یادآوری هرساله حوادث مهم تاریخی ازجمله یوم‌الله ۱۳ آبان که در اوراق تاریخ نشان از شکست نظام سلطه در برابر اراده ملت ایران دارد، حاوی پیامی تحقیرکننده و خفت‌بار برای آمریکا و رژیم صهیونیستی  و بیانگر حقایق ارزشمندی از روحیه استکبارستیزی و ولایتمداری ملت ایران است.
 این بیانیه می افزاید: دانش‌آموزان و دانشجویان انقلابی و بصیر ایران اسلامی در ۱۳ آبان تکلیف خود را به‌نحوی به سرانجام رساندند تا سرمشق همه جوانان و ملت‌های تلاشگر برای خوداتکایی و رهایی از سلطه ستمگران جهانی باشند؛ بدون تردید روند قدرت‌یابی، روحیه استکبارستیزی و پیشرفت ملت ایران، برآمده از راهبرد الهی مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبران است که امروز نیز الگویی برای ملت‌ها و جوانان منطقه به شمار می رود.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول افزود: فتنه‌افکنی و بحران‌سازی سفارت‌خانه‌های آمریکا در کشورهای متحد جمهوری اسلامی ایران آخرین دست و پا زدن این رژیم غارتگر برای ادامه حضور نامشروع در خاورمیانه است اما به لطف الهی همانگونه که جبهه استکبار همواره از نظام اسلامی و تفکر مقاومت شکست خورده، این‌بار نیز اقدامات مذبوحانه آن‌ها به جایی نخواهند رسید و مغلوب جبهه مقاومت خواهند شد.

راهپیمایی ۱۳ آبانماه  همزمان با سراسر کشور امروز دوشنبه از محل میدان حاج مرادی تا مصلای امام علی(ع) دزفول برگزار شد.

شعار مرگ بر آمریکا در شوش طنین‌انداز شد

اقشار مختلف مردم شوش در سالروز حماسه بزرگ ملت ایران اسلامی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ در کنار دانش آموزان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشتند.

راهپیمایی ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا روز دوشنبه با حضور اقشار مختلف مردم، دانش آموزان و دانشجویان در شوش برگزار شد. 

امام جمعه شوش در اجتماع شرکت کنندگان در این راهپیمایی در محل مصلای نماز جمعه با بیان اینکه آمریکا عامل هر ترور در ایران و آغازگر جنگ تحمیلی بود، گفت: حضور پرشور و حداکثری آحاد مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان مشت محکمی بر دهان استکبار است. 

حجت الاسلام سیدمحمد امام تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را مهم‌ترین رویداد ۱۳ آبان عنوان کرد و با اشاره به دشمنی ۴۰ ساله آمریکا با ملت ایران افزود: ملت ایران با حضور گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه بار دیگر اقتدار خویش را به رخ استکبارجهانی کشاند.

 وی مهمترین مشکل فعلی جامعه را بیکاری دانست و از مسئولان خواست برای رفع این مشکل و ایجاد فرصت‌های شغلی وارد عمل شوند.

شرکت کنندگان در این آیین علاوه بر سر دادن شعار با پارچه نوشته و پلاکارد انزجار خود را از استکبارجهانی اعلام کردند.

بیانیه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و نیز قطعنامه سراسری یوم الله ۱۳ آبان در این راهپیمایی قرائت و مفاد آن با تکبیر راهپیمایان تایید شد.

حماسه شکوه و اقتدار ۱۳ آبان در گتوند برگزار شد
همزمان با سراسر کشور راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان با حضور فرماندار، امام جمعه، مسئولان محلی، دانش آموزان و دیگر اقشار مردم در گتوند برگزار شد.

این راهپیمایی ساعت ۹ صبح از آموزش و پرورش آغاز شد و سپس در خیابان های آزادی، استقلال و وحدت ادامه داشت و درنهایت در مصلای نماز جمعه پایان یافت.
راهپیمایان با شعارهای مرگ برآمریکا و مرگ براسرائیل خشم و انزجار خود را از دشمنان ایران اسلامی نشان دادند.
مراسم یوم الله ۱۳ آبان با شکوه خاصی در شهرهای صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان و سماله نیز برگزار شد.

روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده است.

ماموران رژیم شاه در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳ امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند.

۱۳ آبان ۱۳۵۷ نیز دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌ های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند ولی دژخیمان رژیم شاه آنها را به خاک وخون کشید.

۱۳ آبان ۱۳۵۸ نیز دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را روز ملی مبارزه با استکبار نام‌گذاری کردند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار