تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۹۰۳۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر هیات دو و میدانی خوزستان:‌
چشم‌انداز لیگ نخل طلایی، پشتوانه‌سازی برای مسابقات ۲۰۲۱ نوجوانان آسیا است
دبیر هیات دو و میدانی خوزستان با اشاره به برگزاری لیگ نخل طلایی، گفت:‌ این لیگ با هدف معرفی استعدادها برای مسابقات نوجوانان ٢٠٢١ آسیا در حال برگزاری است.

سعید پویا در خصوص وضعیت دو و میدانی خوزستان، اظهارکرد: اکنون در حال برگزاری مرحله دوم رقابت‌های لیگ نخل طلایی در بخش پسران و دختران در رده‌های سنی ۱۱ دی ماه ۱۳۸۲ به بالا هستیم. یعنی سنی که در سال ۲۰۲۱ جواز حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را دارا است و ما نیز این سن را به همین منظور برای برگزاری لیگ نخل طلایی خوزستان انتخاب کردیم. در واقع چشم‌انداز لیگ نخل طلایی، پشتوانه‌سازی برای مسابقات نوجوانان ۲۰۲۱ آسیا است.

وی ادامه داد: تاکنون دو مرحله از مسابقات برگزار شده است و اکنون دو و میدانی شلوغ‌تر از سال‌های گذشته است. تعداد نفراتی که در مرحله دوم لیگ دختران حضور داشتند، حدود دو برابر تعداد نفرات شرکت‌کننده در مسابقات سال گذشته بود. این مهم نویدبخش این است که ورودی دو و میدانی خوزستان از نظر استعداد در هر دو بخش دختران و پسران در حال تقویت و گسترش است. همچنین نویدبخش روزهای پرشور و باکیفیت برای این رشته پایه و مادر است.

دبیر هیات دو و میدانی خوزستان در ادامه، گفت: در بخش زیرساختی نیز چندین بار جلساتی برای احداث سالن اختصاصی دو و میدانی داشتیم و خوشبختانه این طرح به تصویب رسید و تاحدودی به مرحله اجرا در آمده است. طرح و نقشه این سالن اختصاصی در اهواز به شرکتی برای مطالعات مورد نظر سپرده و هزینه مطالعات طرح و نقشه از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان تامین شد. امیدواریم در ماه‌های آینده بتوانیم شاهد کلنگ‌زنی این سالن اختصاصی که آرزوی دو و میدانی‌کاران خوزستانی است، باشیم.

وی عنوان کرد: در آذرماه سال ۹۸ نیز یک فستیوال بزرگ دو و میدانی با همکاری چند مدرسه برگزار خواهیم کرد. شاید برای اولین بار است که این تفاهم‌نامه با مدارس مربوطه امضا شده است. این فستیوال در دو بخش پسران و دختران زیر نظر کارشناس استعدادیابی و مدرسان دو و میدانی استان برگزار می‌شود و با برنامه‌هایی که برای این فستیوال در نظر داریم، قطعا خروجی خیلی خوب و ارزشمندی برای دو و میدانی خوزستان خواهد داشت.

پویا بیان کرد: آن‌چه همیشه یکی از مشکلات و موانع دو و میدانی خوزستان برای رشد و گسترش این رشته بوده، این است که ما با شهرستان‌هایی که واقعا پتانسیل دو و میدانی بالا دارند، برای فعال کردن هیات دو و میدانی شهرستان مکاتبه می‌کنیم ولی متاسفانه از سوی ادارات ورزش و جوانان این شهرستان‌ها تاکنون اقدامی ندیده‌ایم. دو سال است که پیگیر فعال کردن برخی هیات‌های شهرستانی هستیم و حتی اعلام کردیم که ما هم کمک می‌کنیم تا چرخه دو و میدانی هیات شهرستان به خوبی بچرخد، اما این مهم همیشه از چشم مدیران برخی از شهرستان‌ها دور مانده است. آن هم شهرستان‌هایی که واقعا می‌توانند به استان و ورزش دو و میدانی قهرمانان خوبی را معرفی کنند ولی دریغ از فعال کردن رشته اول المپیک در این شهرستان‌ها.

وی خاطر نشان‌ کرد: در بخش آموزش نیز هیات دو و میدانی خوزستان گام‌های خوبی برداشته است؛ ماه گذشته یک دوره تئوری مربیگری درجه ۳ را برگزار کردیم و در آبان‌ماه یک دوره داوری درجه ۳ را خواهیم داشت. همچنین قصد داریم یک دوره جامع تربیت‌مربی بدنساز کودک با همکاری انجمن بدنسازی و تمرینات قدرتی کشور در آذرماه برگزار کنیم که فکر می‌کنم دوره خیلی پربازخورد و مفیدی باشد زیرا اساتید کشوری بنام و خوزستانی در این دوره حضور خواهند داشت. این دوره می‌تواند به روند رشد دو و میدانی خوزستان کمک کند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار