تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۹۰۳۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز سفر راهیان نور دانش آموزی به یادمان شهدای والفجر۸
  نخستین گروه‌ از راهیان نور دانش آموزی روز دوشنبه در محل یادمان شهدای والفجر۸ اروندکنار آبادان حضور یافتند و نسبت به شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

مسئول یادمان شهدای والفجر۸ اروندکنار آبادان  گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده زمینه بازدید روزانه افزون بر یک هزار دانش آموز پسر و دختر از سراسر کشور در قالب کاروان راهیان‌نور از یادمان شهدای گمنام عملیات والفجر۸ اروندکنار فراهم شده است.

مرتضی شیروی به حضور راویان بومی و اعزامی همراه کاروان راهیان نور به منظور  روایتگری حماسه رزمندگان اسلام در جریان عملیات غرور آفرین والفجر۸  در کنار ساحل اروند اشاره کرد و افزود: راویتگران چگونگی طراحی و اجرای عملیات والفجر۸ را برای دانش آموزان تشریح می کنند.

وی گفت:یادمان شهدای عملیات والفجر۸ به گونه ای طراحی شده تا دانش آموزان ضمن مشاهده موانع آفندی و پدافندی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بخصوص عملیات والفجر از نزدیک با رشادت‌های جوانان ایران اسلامی در جنگ تحمیلی آشنا شوند.

وی گفت:در بخشی از یادمان نیز نمایشگاه گنج جنگ به منظور عرضه کتاب های مرتبط با هشت سال دفاع مقدس پیش بینی شده است.

مسئول یادمان شهدای والفجر۸ اروندکنار آبادان گفت:بخشی از پل بعثت و پل‌‎های به کار رفته در عملیات‌های جزایر مجنون نیز در بخشی از یادمان پیش بینی شده است.

عملیات والفجر ۸ که از آن به عنوان نبرد فاو نیز نام برده می‌شود، عملیات آبی خاکی بود که در آن نیروهای سپاه پاسداران و ارتش ایران با استفاده از اصل غافلگیری از اروندرود عبور کرده و شبه ‌جزیره فاو در جنوب عراق را به تصرف خود درآوردند.
عملیات والفجر ۸، در بهمن سال ۱۳۶۴ آغاز شد و در ۲۲ بهمن ماه همان سال، با اهتزاز پرچم مقدس رضوی، بر فراز مسجد جامع بندر راهبردی فاو عراق، تثبیت شد.
اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب غرب آبادان قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار