تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۹۰۳۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چگونه با تراکت کسب و کار خود را متحول کنیم؟

چگونه با تراکت کسب و کار خود را متحول کنیم؟

چاپ تراکت تبلیغاتی یکی از تکنیک‌هایی است که تمامی کسب و کارها می‌توانند از آن بهره جویی کنند. تفاوتی ندارد که یک فروشگاه تراکت‌ها را در خیابان‌های اطراف پخش کند یا اینکه شرکتی معتبر، همراه فولدر تبلیغاتی و سربرگ و غیره، این چاپ‌های کوچک دوست داشتنی را نیز در نمایشگاهی محلی، کشوری یا بین المللی دست به دست کند. در این نوشته و سطرهای پیش رو، کمی از تکنیک‌های طراحی و چاپ تراکت تبلیغاتی گفته‌ایم. البته مطالب فنی هستند و امکان تعمیم آن‌ها به سایر قالب‌ها نظیر پوستر، بروشور، کاتالوگ و غیره وجود دارد. با ما همراه باشید.

چرا چاپ تبلیغاتی کاغذی مهم است؟

در اختیار داشتن سربرگ، چاپ فولدر تبلیغاتی، تراکت و تجهیزاتی از این دست، به طور عمده دو فایده دارد. اول اینکه جلب توجه می‌کند و دوم اینکه، فروش را به شکلی قابل توجه افزایش می‌دهد. این کار به واسطه انتقال اطلاعات سودمند در بستری جذاب انجام می‌شود و حسن اصلی آن مطرح کردن نام برند است. اگر به دنبال دست و پا کردن چنین چاپ‌هایی برای کسب و کار خود هستید؛ تکنیک‌های اجرایی آن را ذیل چند عنوان، به شکل گام به گام تشریح کرده‌ایم.

یک؛ واقع گرا باشید

حتما تا به حال کسی تراکت یا فولدر تبلیغاتی به دست شما داده است. با آن برگه چاپ شده چگونه برخورد کرده‌اید؟ مسلما در چشم شما یک شاهکار هنری نبوده. به آن نگاهی انداخته‌اید و اگر جذابیت داشته، نوشته‌های تراکت را نیز خوانده‌اید. همین اتفاق برای تراکت یا فولدر شما روی خواهد داد. در نتیجه، سعی کنید فوق العاده کاربردی، جذاب، مختصر و مفید مطلب را منتقل کنید. برای این کار، توصیه می‌کنیم بندهای زیر را به کار بگیرید:

· حتما داده‌ها را به ترتیب اهمیت فهرست کنید. به عنوان مثال شاید در شرایطی، تخفیف به کیفیت اولویت داشته باشد؛ یا اینکه فروش اینرنتی و تحویل درب منزل موجود باشد و غیره. آنچه به نظر شما مشتری را بیشتر جلب میکند در ابتدای تراکت باشد و به ترتیب سایر داده ها قرار گیرند

· فوق العاده واضح کار کنید. تمامی اطلاعات باید باید با یک نگاه قابل مطالعه و فهم باشند

· شماره تماس و راه ارتباطی باید در نگاه اول قابل حصول باشد

· توجه کنید که تراکت یا فولدر محتوای دروغ یا مبالغه شده نداشته باشد

دو؛ هوشمندانه از فضا استفاده کنید

چاپ تراکت تبلیغاتی یا چاپ فولدر تبلیغاتی به اندازه بروشور و کاتالوگ جامعیت ندارد. به بیان ساده، طراح ناچار است بکوشد در فضایی محدود، مقدار قابل توجهی داده را قرار دهد. در این شرایط، چاره‌ای نیست جز اینکه فضای برگه (که معمولا A6 یا A5 انتخاب می‌شود) به چند قسمت مجزا تقسیم شود و به شکلی منظم، اطلاعات در آن‌ها گنجانده شوند.

سه؛ مناسب با جامعه هدف کار کنید

بسته به اینکه مخاطب کسب و کار شما چه افرادی هستند طراحی و چاپ حالت‌های مختلفی به خود می‌گیرند. به عنوان مثال، آنچه برای افراد و رهگذران عادی از تمامی اقشار طراحی می‌شود؛ سوای چاپی است که برای یک قشر دانشگاهی آماده می‌شود. در نتیجه، حتما پیش از هر کار، مطالعات بازار را انجام داده و متناسب با جامعه هدف خود طراحی و چاپ فولدر تبلیغاتی و سایر چاپ‌ها را پیش ببرید.

چهار؛ کسل کننده نباشید

در حالت کلی توصیه می‌شود کسب و کارها با کمی دقت و وسواس از طرح‌های فانتزی بهره بگیرند. اما این به آن معنی نیست که رسمی بودن الزام تکرار کلیشه و کسل کنندگی دارد. تا جایی که امکان دارد جذاب کار کنید و بکوشید توجه مخاطب را در یک نگاه به خود معطوف کنید. در بسیاری موارد، جدی‌ترین برندها نیز طوری کار تبلیغاتی انجام می‌دهند که مخاطب در مواجهه با اثر لبخند بزند.

پنج؛ مطابق با هویت برند طرح بزنید

تراکت یا فولدر، پوستر یا بروشور، کاتالوگ یا بنر تفاوتی نمی‌کند؛ چاپ شما باید شبیه به هویت برند باشد. به بیان خودمانی و برای مثال، اگر رنگ سازمانی شما سبز است؛ باید از سبز و همگروه‌هایش استفاده کنید. اگر شرکت شما استارتاپی نوپا است؛ نباید طوری جلوه دهید که قرن‌ها سابقه دارید و غیره. زیرا مشاهده تفاوت و تشخیص دروغ در چاپ، تاثیر منفی فوق العاده‌ای روی شهرت کسب و کار خواهد گذاشت.

شش؛ تراکت شما باید یک اثر هنری باشد

برندها می‌آیند و می‌روند؛ اما زیبایی همواره زیبا خواهد بود. اگر از این قاعده استفاده کنید و تراکت یا فولدر خود را طوری زیبا طراحی کنید که فارغ از بخش تبلیغاتی، یک اثر هنری باشد؛ مخاطب آن را به یادگار نگاه می‌دارد. این امر یعنی باقی ماندن لوگو، شماره تماس، نام و نشان و سایر اطلاعات شما در دست مخاطب.

چاپ روتا، مرکزی قابل اطمینان برای چاپ فولدر و تراکت

در سطرهای بالا، مجموعه نکاتی فنی برای طراحی و چاپ فولدر تبلیغاتی و تراکت بیان شد. اما در اختیار گرفتن چنین چاپ‌هایی نیازمند مراجعه به چاپخانه‌هایی است خوشنام، قابل اعتماد و کارپس‌داده. در این قسمت، چاپ روتا را به عنوان مرجع تخصصی چاپ فولدر و تراکت معرفی میکنیم؛ زیرا مجموعه ویژگی‌هایی به شرح زیر دارد که این انتخاب را اجتناب ناپذیر می‌سازد.

· آن‌ها متناسب با سلیقه مخاطب کار می‌کنند

· پیش از همه چیز، محتوای خلاقانه می‌آفرینند

· هنر خلق زیبایی در بستری ساده را به خوبی فراگرفته‌اند

· هارمونی چاپ‌های آن‌ها از نظر چیدمان المان‌های گرافیکی فوق‌العاده است

· از کلیشه‌ها پیروی نمی‌کنند و همواره کارهایی دست اول تحویل می‌دهند

جمع‌بندی و کلام آخر

در این نوشته، مجموعه نکاتی برای در اختیار داشتن چاپ‌های درجه یک فولدر و تراکت تبلیغاتی ارائه شد. پس از آن نیز مجموعه چاپ روتا به عنوان مرجع تخصصی این دست از چاپ معرفی گشت. امیدواریم تلاش و گرداوری اطلاعات ما، توانسته باشد به شکلی موثر شما را در راه طراحی و انتخاب چاپ‌های درجه یک یاری کند.

:
:
:
آخرین اخبار