تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۹۰۳۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نبرد استقلال و صنعت نفت در آزادی
 استقلال و صنعت نفت در حالی برای هفدهمین بازی خود در تاریخ رقابتهای لیگ برتر آماده می‌شوند که تنها یکبار بازی دو تیم به تساوی کشیده است.

تیم فوتبال استقلال در چارچوب هفته دهم رقابتهای لیگ برتر عصر امروز سه شنبه میزبان صنعت نفت آبادان است و دو تیم در حالی در این دیدار به مصاف هم می‌روند که با ۱۵ و ۱۶ امتیاز در رده‌های هفتم و پنجم جدول قرار دارند.

استقلال و صنعت نفت پیش از این در تاریخ رقابتهای لیگ برتر ۱۶ بار به مصاف هم رفته‌اند که حاصل این تعداد بازی ۸ پیروزی برای استقلال و ۷ پیروزی برای تیم آبادانی است و یکبار هم دو تیم مقابل هم مساوی شده که این به آخرین تقابل آنها باز می‌گردد.

تنها مساوی
آبی پوشان ۸ بار در خانه مقابل صنعت نفت به میدان رفته‌اند که صاحب ۵ پیروزی و ۳ شکست هستند و در مقابل آبادانی‌ها در خانه ۳ پیروزی و ۴ شکست را تحمل کرده‌اند و تنها دیدار دو تیم که با نتیجه مساوی به پایان رسیده، به میزبانی صنعت نفت در آبادان بوده است.

گلهای زده و خورده
در بازیهای گذشته دو تیم آبی پوشان ۲۸ و طلایی پوشان ۱۸ بار گلزنی کرده‌اند که در این آیتم نیز برتری با استقلالی‌ها می‌باشد.

آبی پوشان ۲۰ گل در خانه خود و ۸ گل در خانه حریف زده‌اند و تیم صنعت نفت در خانه ۸ و در تهران ۱۰ بار موفق به گلزنی شده است.

تنها هت تریک
در تاریخ دیدارهای دو تیم یکبار هت تریک اتفاق افتاده که آن هم توسط محسن کریمی در دیدار رفت فصل ۹۷-۹۶ بوده است.

آبی پوشان در دیداری که در تاریخ ۹۶/۱۰/۳ در تهران میزبان صنعت نفت بودند به پیروزی ۴ بر صفر رسیدند که محسن کریمی در آن بازی هت تریک کرد و یک گل دیگر آبی پوشان توسط داریوش شجاعیان به ثمر رسید.

بهترین نتایج دو تیم
دو تیم بهترین نتایج مقابل هم را در فصل ۹۰-۸۹ به دست آوردند. در آن دوره از مسابقات آبی پوشان در نیم فصل اول و در دیداری که در تاریخ ۹۰/۲/۳ در ورزشگاه آزادی انجام شد با نتیجه ۶ بر ۲ پیروز شدند و این بهترین نتیجه‌ای بود که مقابل صنعت نفت گرفته‌اند. این بازی پرگل ترین بازی دو تیم در لیگ برتر هم می باشد.

در نیم فصل دوم مسابقات دو تیم در تاریخ ۸۹/۸/۱۳ به مصاف هم رفتند که در آن بازی هم تیم میزبان با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد و این بهترین نتیجه‌ای است که نفتی ها مقابل آبیها گرفته‌اند. 

دبل‌های دو تیم
نفتی‌ها یکبار هم موفق شده بودند آبی پوشان را  ۳-۲ شکست دهند که این بازی در فصل ۸۷-۸۶ انجام شد. در آن دوره از رقابتها صنعت نفت در هر دو بازی نیم فصل اول و دوم استقلال را شکست داد تا در این راستا دبل کرده باشد.

آبادانی‌ها ابتدا در نیم فصل اول و در آبادان با نتیجه ۲ بر یک بر استقلال غلبه کردند و سپس در نیم فصل دوم در تهران با نتیجه ۳ بر ۲ میزبان خود را شکست دادند که این تنها دبل صنعت نفت مقابل استقلال در لیگ برتر است.

استقلالی‌ها هم یکبار در فصل ۹۲-۹۱ دبل کردند که هر دو بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود آبی‌ها به پایان رسیده است.

فرهاد مجیدی بهترین و فرزاد مجیدی اولین گلزن
بهترین گلزن تیم استقلال در تاریخ تقابل دو تیم در لیگ برتر فرهاد مجیدی با ۴ و پس از وی محسن کریمی با ۳ گل است.

اولین گلزن آبی پوشان در لیگ برتر مقابل صنعت نفت نیز فرزاد مجیدی است که در اولین دیدار دو تیم که با نتیجه یک بر صفر خاتمه یافت زننده تک گل بازی بود. 

بازی پیش رو
هفدهمین بازی دو تیم در لیگ برتر از ساعت ۱۵:۳۰ روز سه شنبه ۱۴ آبان به میزبانی تیم استقلال در ورزشگاه آزادی انجام می‌شود و دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که از مربیان اروپایی و جوان استفاده می‌کنند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار