تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۹۰۳۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وام اشتغال به افراد سیل‌زده خوزستانی تحت پوشش بهزیستی داده می‌شود
 مدیرکل بهزیستی استان خوزستان از اعطای وام اشتغال به افراد سیل‌زده تحت پوشش بهزیستی این استان خبر داد.

غلامرضا صدیق‌راد درباره وضعیت افراد سیل‌زده تحت پوشش سازمان بهزیستی اظهار کرد: سازمان بهزیستی پس از سیل فقط در حوزه مسکن افراد تحت پوشش ورود پیدا کرد که برای خانه‌های تعمیری آنها اقدام شد.

وی افزود: البته در شهرهای سیل‌زده به دلیل اینکه تمامی افراد دارای مشاغل خانگی از جمله زمین‌های زراعی بودند و مشکلی آنچنانی برای کار پیدا نکردند، به آنها برای اشتغال وام داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان کرد: پس از سیل بسیاری از خیرین با ارائه کمک‌های خود که همچنان هم ادامه دارد لوازم منزل مورد نیاز افراد سیل‌زده تحت پوشش بهزیستی را تأمین کردند.

صدیق‌راد گفت: پس از بحران سیل با تشکیل ستاد مدیریت بحران بسیاری از مراکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان، معلولان، ایتام و بهبودیافتگان که در مسیر سیل بودند شناسایی شدند.

وی افزود: برای جلوگیری از آسیبهای احتمالی در حوزه‌های مختلف بیش از ۱۰ مرکز غیر دولتی تخلیه شدند.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان عنوان کرد: در آن زمان ۹۶ تیم محب جهت مداخله روانی، اجتماعی در بلایا و حوادث طبیعی (متشکل از مددکاران و روان‌شناسان بهزیستی) تشکیل شد.

صدیق‌راد گفت: در زمان وقوع سیل ۲۱ تیم اورژانس اجتماعی تشکیل شد که به ارائه خدمات حمایتی و روان‌شناختی به افراد در معرض سیل و آسیب‌دیده از سیل پرداختند.

وی اظهار کرد: تعداد ۳۰ مهد کودک سیار هم به‌منظور نشاط افزایی و کاهش استرس کودکان و خانواده‌های آنان راه اندازی شد.

صدیق‌راد با بیان اینکه ۱۵ پایگاه خدمات اجتماعی به همراه تیم کارشناسی در ارائه خدمات تخصصی به سیل‌زدگان مستقر شد، گفت: تیم‌های کارشناسی کلینیک‌های مددکاری در اردوگاه‌های محل استقرار سیل‌زدگان برای ارائه خدمات تخصصی به شهروندان مستقر شدند.

وی ادامه داد: خدمات آموزشی، بازی، نقاشی، جشن‌ها و ... برای کودکان، توزیع نوشت‌افزار، وسایل بازی و سایر اقلام مورد نیاز بین بیش از یک‌هزار کودک توزیع شد.

صدیق‌راد با اشاره به توزیع ۶ میلیارد ریال کمک موردی بین خانوارهای تحت پوشش سازمان در شهرهای سیل‌زده گفت: ۲۰۳ کیسه انواع اسباب‌بازی و لوازم‌التحریر، ۸ هزار و ۸۹۶ کیسه البسه، ۱۱ هزار و ۱۲۵ کارتن لوازم بهداشتی و شوینده‌ها، ۳ هزار ۹۳۸ قلم لوازم منزل، ۴۲ هزار و ۴۸۸ قلم مواد غذایی و ۲۸۶ عدد لوازم کمک‌توانبخشی شامل عصا، ویلچر، واکر و ... جمعاً به ارزش ریالی بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال از محل کمک‌های مردمی توزیع شد.

به گفته وی پرداخت ۳ برابر مستمری به سیل‌زدگان تحت پوشش در فروردین  ۹۸ صورت گرفت./آنا

:
:
:
آخرین اخبار