تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۹۰۳۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روی خوش مخاطبان به جشنواره ملی شعر در کوچه آفتاب
  رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند با اشاره به استقبال مردم، اهالی شعر و ادب و رسانه‌ها از جشنواره ملی شعر در کوچه آفتاب گفت: در دوازدهمین دوره این جشنواره استقبال مردم و اهالی فرهنگ و ادب بسیار خوب و مثال‌زدنی بود.

حمید بهداروندی اظهار داشت: البته در دوره قبلی این جشنواره نیز از دورترین شهرهای کشور از جمله مشهد حضور داشتند و برگزیده نیز شدند که همین امر نشانه اهمیت جشنوارهای است که با نام قیصر رقم خورده است.

وی با بیان این که گتوند از پتانسیل‌های منحصر به فردی در حوزه گردشگری و سیاحتی برخوردار است اظهار داشت: با وجود همه پتانسیلهایی که این شهرستان در خود جای داده است و گردشگران زیادی را فرامی‌خواند وجود آرامگاه شاعر نامی کشورمان قیصرامین‌پور این حضور را دوچندان کرده است.

وی با اشاره به یکی از برنامه‌های جنبی این جشنواره گفت: برگزاری نمایشگاه استانی خوشنویسی "در مسیر باد"  در سال جاری رنگ دیگری به جشنواره بخشید، در این نمایشگاه اکثر آثار به نمایش درآمده به نوعی شعرهای قیصر امین‌‎پور بودند، در واقع این نمایشگاه استانی با جشنواره شعر عجین شده و یک اتفاق خوب در استان بود که با استقابل خوبی از سوی شرکت کنندگان رو به رو شد.

بهداروندی با بیان این که جشنواره شعر "در کوچه آفتاب" از سال ۹۷ از حالت استانی به ملی تبدیل شد بیان کرد: از دوره های قبل تلاش کردیم استاندارهای جشنواره را از سطح استانی به سطح ملی نزدیک کنیم تا جشنواره در شان این شاعر بزرگ برگزار شود.

وی بر نقش رسانه در اطلاع رسانی این دست از برنامه های فرهنگی اشاره کرد و گفت:  مردم به واسطه رسانه ها از برگزاری چنین رویدادی در شهرستان مطلع شدند که همین امر به برگزاری هر چه بهتر مراسم کمک کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند با بیان این که هر جشنواره ای به ویژه در سطح ملی با کمی و کاستی رو به رو است گفت:  سعی می‌کنیم با آسیب‌شناسی هر دوره از جشنواره، نواقص را در دوره‌های بعدی برطرف کنیم  و می‌توان گفت دوره دوازدهم این جشنواره از کیفیت بالایی نسبت به دوره‌های قبل برخوردار بود و استقبال و نظر مخاطبان شاهدی بر این گواه است.

دوازدهمین جشنواره ملی شعر "در کوچه آفتاب" ویژه سالگرد دکتر قیصر امین پور نهم آبان سال جاری در تالار همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند برگزار شد، عبدالجبار کاکایی، حمیدرضا شکارسری و بهمن ساکی  داوری آثار این جشنواره را برعهده داشتند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار