تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۹۰۴۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جدال نمایندگان بسکتبال خوزستان در هفته دوم لیگ‌برتر کشور
نمایندگان بسکتبال خوزستان در هفته دوم از سری رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال کشور برابر حریفان خود صف‌آرایی می‌کنند تا با پیروزی در این هفته اقتدار بسکتبال خوزستان را به رخ حریفان بکشند.

تیم‌های پتروشیمی بندرامام و پالایش نفت آبادان ۲ نماینده خوزستان در رقابت‌های لیگ برتر در هفته دوم این رقابت‌ها رویاروی تیم‌های نه چندان سرسختی قرار می‌گیرند و احتمال پیروزی آنها برابر حریفان روی کاغذ بیشتر است.  

لیگ امسال بسکتبال با لیگ‌های سال‌های گذشته تفاوت زیادی دارد از جمله این تفاوت‌ها المپیکی شدن بسکتبال ایران به عنوان تیم برتر قاره آسیا و نخستین رشته گروهی در کشور که پس از ۱۱ سال به المپیک راه یافت؛ این موضوع شور و نشاط خاصی را به مسابقات لیگ داده است.

تیم پتروشیمی مدعی اصلی قهرمانی این فصل که با هدایت فرزاد کوهیان لیگ را شروع کرد در نخستین بازی خود میهمان تیم نیروی زمینی بود و با نتیجه قاطع ۹۶ بر ۵۳ پیروز میدان شد. در این مسابقه میثم میرزایی ملی‌پوش تیم پتروشیمی با کسب ۲۰ امتیاز و هشت ریباند بهترین عملکرد را داشت؛ همچنین محمد حسن‌زاده دیگر ملی‌پوش پتروشیمی ۱۲ امتیاز و ۱۰ ریباند به نام خودش ثبت کرد و بسیار خوب درخشید.

این نماینده خوزستان در دومین هفته رقابت‌ها رو در روی آویژه صنعت پارسا قرار می‌گیرد که از شانس بالایی برای کسب پیروزی برخوردار است. تیم پتروشیمی هم اکنون با کسب ۲ امتیاز و ۹۶ گل زده و ۵۳ گل خورده در صدر جدول قرار دارد و در سوی مقابل تیم آویژه صنعت با ۲ امتیاز در مکان چهارم رده‌بندی جای گرفته است.

هر ۲ تیم دیدارهای گذشته خود را با برد پشت سر گذاشته‌اند و این موضوع انگیزه بازیکنان را دوچندان می‌کند هر چند پتروشیمی از امتیاز میزبانی و حضور هوادارانش بهره می‌برد و کار آویژه صنعت سخت خواهد بود.

تیم پتروشیمی بندرامام با چهار عنوان قهرمانی یکی از پرافتخارترین تیم های بسکتبال ایران است. این تیم در فصل جاری به دنبال کسب پنجمین عنوان قهرمانی خود در بالاترین سطح بسکتبال کشور است.

قهرمانی جام باشگاه‌های غرب آسیا ( ۲۰۱۶ - ۲۰۱۵) ، نایب قهرمانی جام باشگاه‌های غرب آسیا (۲۰۱۷ - ۲۰۱۶) و قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا (۲۰۱۸) از دیگر افتخارات این تیم است.

پالایش نفت آبادان دیگر نماینده خوزستان در نخستین بازی خود در لیگ برتر به مصاف اکسون تهران یکی از تیم های تازه وارد لیگ رفت، دیداری که در آن نفتی‌های آبادان (مدافع عنوان قهرمانی) به سختی به پیروزی رسیدند.

نفت آبادان امسال با تغییر و تحولات زیادی وارد مسابقات شده و برخی از بازیکنان مطرح خود را از دست داده است؛ شاگردان حماد ثامری در دیدار برابر اکسون پس از ۲ وقت اضافه با نتیجه ۹۱ بر ۹۰ به برتری رسیدند. این مسابقه در وقت قانونی ۷۳ بر ۷۳ برابر شد. در وقت اضافه اول نیز ۲ تیم برابر بودند و در نهایت در وقت اضافه دوم این نفت‌آبادان بود که پیروز میدان شد.

زوران رکیچ بازیکن خارجی اکسون با کسب ۳۵ امتیاز، ۹ ریباند و تاثیرگذاری ۴۴ ستاره میدان بود. برای نفت آبادان نیز سعید داورپناه با کسب ۳۴ امتیاز، هفت ریباند و چهار پاس منجر به گل بهترین بازیکن بود.

آبادانی‌ها این هفته به بندرعباس سفر می‌کنند و در مقابل تیم شهرداری این شهر قرار می‌گیرند، دیداری که کمتر کارشناسی برای برد تیم میزبان شانسی قایل است. تیم پالایش نفت برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به دنبال کسب ۲ امتیاز این دیدار است تا اقتدار خود را به رخ حریفان بکشد.

تیم پالایش نفت آبادان پیش از شروع رقابت‌های لیگ، به عنوان نماینده کشور در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرد و در حالی که از برترین‌های بسکتبال ایران بهره می‌برد عنوان سوم این مسابقات را کسب کرد.

پالایش نفت آبادان اگرچه در این فصل دستخوش تغییرات بسیاری شد اما باز هم یکی از شانس‌های اول قهرمانی به شمار می‌رود. حضور پرشور هواداران این تیم در بازی‌های خانگی باعث شده تا رشته بسکتبال پس از فوتبال بیشترین طرفدار را نزد مردم آبادان داشته باشد.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته دوم لیگ برتر بسکتبال کشور:

پنجشنبه ۱۶ آبان:

پتروشیمی بندرامام – آویژه صنعت پارسا مشهد (ورزشگاه ماهشهر – ساعت ۱۶)

شهرداری بندرعباس – پالایش نفت آبادان (ورزشگاه بندرعباس – ساعت ۱۶)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار