تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۹۰۴۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشکیل کارگروه ارتقاء شاخص‌های آموزش و پرورش آبادان و خرمشهر
 مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۲ کارگروه آموزشی و توانمندسازی علمی، تحقیقاتی و سرمایه‌ انسانی برای ارتقاء شاخص‌های آموزش و پرورش آبادان و خرمشهر تشکیل شد.

  علی الیاسی سه‌شنبه در نشست کارگروه تخصصی آموزش و پرورش و شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند  اظهار داشت:کارگروه پرورشی، فرهنگی، تربیت بدنی، سلامت و بهداشت  همچنین کارگروه پشتیبانی، نوسازی ، عمرانی و توسعه فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی با استفاده از متخصصان این رشته‌ها تشکیل شده است.

وی افزود:در کارگروه پرورشی، فرهنگی، تربیت بدنی، سلامت و بهداشت بررسی جامع حوزه‌های پرورشی و فرهنگی، تربیت بدنی و ورزش ، سلامت و بهداشت مدارس و تهیه نقشه راه با نگاه به آینده از فعالیت های برنامه‌ای و فوق برنامه‌ای مدارس، شکوفایی استعدادها و تعیین شاخص‌ها و الگوها به منظور توانمندسازی مهارت آموزی و زندگی دانش آموزان ، فرهنگیان و اولیاء در نظر گرفته شده است.

الیاسی بررسی و ارائه راهکارهای حمایت همه جانبه از ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دولتی و غیر دولتی برای پیشبرد اهداف سند تحول بنیادی آموزش و پرورش را از وظایف دیگر این کارگروه اعلام کرد و گفت:تعیین وضعیت جسمانی دانش‌آموزان(پیکرسنجی و آمادگی جسمانی) و ایجاد پایگاه‌های حرکت‌های اصلاحی و پیگیری تکمیل شناسنامه سلامت و کارت دانش آموزی از برنامه‌های دیگر این کارگروه است.

وی گفت:کارگروه پشتیبانی، نوسازی و عمرانی و توسعه فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی نیز وظیفه تعیین اولویت‌های منطقه در سال جاری و سال‌های آینده را در حوزه مدارس را برعهده دارد.

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت:این کارگروه همچنین بررسی زمینه‌های خصوصی سازی مدارس در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و ارزیابی و بررسی تجمیع سازی مدارس و شبانه روزی کردن آنها را برعهده دارد.

 الیاسی در خاتمه گفت:به متقاضیان ساخت مدارس خصوصی در آبادان و خرمشهر با شرایط ویژه زمین واگذار خواهد شد و از آنها حمایت می شود.

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای بازسازی فضاهای ورزشی آموزشی در آبادان و خرمشهر

مدیر توسعه اجتماعی و ورزشی سازمان منطقه آزاد اروند به اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای بازسازی فضاهای ورزشی آموزشی در آبادان و خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت:علاوه بر فضاهای ورزشی آموزشی تجهیز آنها نیز در دستور کار قرار دارد.

پیمان ادیبی به برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی در آبادان با حضور دانش آموزان این شهرستان اشاره کرد  وگفت: آماده حمایت از برگزاری این جشنواره در خرمشهر نیز هستیم.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش آبادان اظهار داشت: آموزش و پرورش آبادان با کسب امتیاز ۱۰۰ برای اولین بار رتبه اول پروژه مهر  استان خوزستان را کسب کرد.

حبیب اله رمضانی اظهار داشت: کیفیت بخشی، ارتقای عدالت آموزشی و تلاش برای تأمین تجهیزات مورد نیاز مدارس از مهمترین مزیت های اجرای پروژه مهر در آبادان است که نمادی از همبستگی، تحول، مدیریت کارآمد و هدفمند در نظام تعلیم و تربیت است.

وی گفت:آموزش و پرورش آبادان همچنین در مسابقات قرآن کریم استان خوزستان مقام اول و در بخش ورزش مقام دوم را کسب کرده است.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر نیز در این نشست بر توانمندسازی نیروی انسانی از طریق آموزش مهارت‌های شغلی و تخصصی، در راستای ترغیب و توسعه کارآفرینی، به ویژه در مراکز آموزش مهارتی تاکید کرد.

ناصر علی‌فر خواستار شناسی میزان تاثیر آموزش‌های مهارتی موجود، در توانمندسازی نیروی انسانی، مسائل و مشکلات پیش رو و ارائه راهکارهای بهینه‌سازی این آموزش‌ها شد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرستانهای آبادان و خرمشهر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار