تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۹۰۴۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سیاسی فرمانداری خرمشهر:
شهرداری خرمشهر برای ساماندهی بازار ماهی‌فروشان یک هفته مهلت دارد
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمشهر گفت: بهبود وضعیت فعلی بازار ماهی‌فروشان خرمشهر کار هزینه بری نیست و به شهرداری یک هفته مهلت داده می‌شود تا این وضعیت را ساماندهی کند.

 احمد زابلی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی که در مرکز بهداشت خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: بازار ماهی‌فروشان خرمشهر وضعیت نابسامانی دارد که در جلسه پیشین شورای سلامت نیز ساماندهی آن توسط شهرداری مصوب شود اما تاکنون اقدام خاصی انجام‌ نشده که این قابل ‌پذیرش نیست.

وی افزود: جمع‌ آوری دست ‌فروشان عرضه ‌کننده ماهی و آبزیان بهبود وضعیت بهداشتی و برخورد با کسبه متخلف، کار هزینه بری نیست و از شورای شهر و شهرداری انتظار می ‌رود در این خصوص ورود جدی داشته باشد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمشهر از برخورد قانونی در صورت اقدام در مهلت زمانی مشخص خبر داد و گفت: به شهرداری مهلت یک‌ماهه داده می ‌شود تا نسبت به ساماندهی بازار ماهی ‌فروشان اقدام کند، در غیر این صورت با شهرداری برخورد قضایی می ‌شود.

دیگر بحث مطرح‌ شده در این جلسه شورای سلامت، موضوع آلودگی ایجادشده در اثر انتقال کلینکر در بندر خرمشهر بود، زابلی درباره آن نیز مهلت زمانی تعیین کرد و گفت: برای نظارت بر شرکت‌هایی که کار جابه‌جایی کلینکر را انجام می‌دهند؛ باید هیئت نظارت متشکل از محیط ‌زیست، بهداشت و اداره بندر تشکیل شود و به این هیئت مهلت یک‌ماهه داده خواهد شد.

وی ادامه داد: از جمله راهکارها برای رفع مشکل آلودگی کلینکر در مناطق هم‌جوار بندر، استفاده از تجهیزات خاصی است که این هیئت باید ظرف یک ماه اقدامات لازم را برای الزام شرکت‌ها برای خریداری و یا در اختیار گرفتن این ماشین‌آلات را انجام بدهند و سپس راهکار را در جلسه بعدی شورای سلامت ابلاغ کند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمشهر با تأکید بر اولویت سلامت مردم، این نکته را نیز متذکر شد که با شرکت‌هایی که در مقابل تصمیمات شورای سلامت مقاومت کنند اقدام قانونی صورت می‌گیرد.

وی همچنین به اجرای طرح جمع‌آوری ظروف یک‌بارمصرف از سطح خرمشهر اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح آن‌هم برای نخستین بار حرکت عظیم و دشواری است که به‌خوبی در خرمشهر در حال اجراست و برای ادامه طرح باید همتی مضاعف به کار گرفته شود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار