تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۹۰۴۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
علل ناباوری بانوان در خرمشهر بررسی می‌ شود
رئیس مرکز بهداشت خرمشهر گفت: با اجرای طرح پرسشگری برای علت‌یابی شیوع ناباروری در میان بانوان خرمشهری، علل ناباوری بررسی می شود.

پرویز میرزایی ظهر امروز در جلسه سلامت و امنیت غذایی خرمشهر که در سالن جلسات مرکز بهداشت خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شیوع ناباروری، این موضوع در میان ۵۰ میلیون زوج ایرانی بررسی ‌شده است که این طرح ارزیابی قرار است به ‌صورت آزمایشی از میان محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان به ‌صورت پایلوت در خرمشهر اجرا می شود.

وی ادامه داد: این طرح قرار است از ۱۹ آبان تا ۱۹ آذر اجرا شود و در قالب این طرح علل ناباروری در میان زنان ۱۵ تا ۴۹ سال بررسی شود.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر همچنین چند نکته مهم را نیز متذکر شد و گفت: در قالب این طرح، نمایندگان مرکز بهداشت با کارت و کاور به در منازل در مناطق شهری و روستایی مراجعه می‌کنند و روند کار تنها پر کردن فرم پرسشنامه است و هیچ‌گونه نمونه‌گیری و آزمایشی انجام نخواهد شد.

میرزایی در ادامه به اجرای طرح جمع‌آوری ظروف یک‌بارمصرف پلاستیکی در خرمشهر اشاره کرد و گفت: طرح جمع‌آوری طرف یک‌بارمصرف پلاستیکی از آش فروشی‌ها آغاز شد و این امر اکنون به صورت یک فرهنگ در میان آش فروشی ها تبدیل ‌شده است؛ در مرحله دوم به رستوران‌ها اخطار داده شد که این اقدامات و بازرسی‌های مشترک تا حدودی مؤثر واقع شد.

وی، حذف کیسه‌های پلاستیکی را گام بعدی این حرکت دانست و افزود: هنوز حذف کیسه‌های پلاستیکی از نانوایی‌ها به نتیجه مطلوب نرسیده است و برای این مشکل باید به دنبال جایگزین بود که جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای تنها راهکار ممکن است.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر، حمایت از سمن‌ها برای تهیه کیسه‌های پارچه‌ای را یکی از راهکارهای ادامه اجرای طرح حذف پلاستیک از چرخه مصرف مردم خرمشهر دانست.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار