تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۱۹۰۴۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار هندیجان:
محدودیت فضاهای کتابخانه‌ای مانع ارتقاء فرهنگ مطالعه نشود
 فرماندار شهرستان هندیجان با تاکید بر ترویج فرهنگ مطالعه در بین شهروندان این شهرستان، گفت: محدودیت فضاهای کتابخانه‌ای نباید مانع ارتقا این شاخص فرهنگی در شهرستان شود.

علی بویری سه شنبه در حاشیه نشست انجمن کتابخانه عمومی شهرستان هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگا ایرنا، اظهارداشت: این شهرستان از سه کتابخانه عمومی برخوردار است و به همین دلیل می‌توان گفت این تعداد فضای موجود کتابخانه‌ای جوابگوی تقاضای شهروندان نیست.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌های موجود نباید مانع ارتقاء ترویج فرهنگ مطالعه شود، افزود: از دستگاه‌های مربوطه در این امر خواسته شده با طرح‌های ابتکاری به سمت تحقق برنامه‌ریزی‌ها و چشم اندازهای تعیین شده حرکت کنند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان هندیجان ادامه داد: با توجه به استقبال عامه مردم از فضاهای مجازی و تعدد نرم افزارها و شبکه‌ های اجتماعی، لازم است کتابخانه‌ها استفاده از فناوری‌های نوین، کتاب‌های دیجیتال و الکترونیکی را در دستور کار قرار دهند.

وی ضمن اشاره به کمبودهایی در حوزه امکانات و فضای کتابخانه‌ای گفت: یکی از اقدامات فرهنگی درجامعه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است ولی شرایط امروز جامعه از جمله رشد و  توسعه روزافزون شبکه‌های  مجازی و استفاده  افراد از اینترنت باعث شده تا این فرهنگ در جامعه کمرنگ شود؛ لذا لازم است تا مسئولان امر، علت عدم استقبال مردم از کتاب وکتابخوانی را بررسی کرده و راهکارهایی اساسی برای رفع آن بیاندیشند.

فرماندار هندیجان بر نقش مهم نظام آموزشی به‌ویژه آموزش و پرورش در ترویج کتابخوانی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با طرح‌های مشترکی که اجرا شده شاهد الگوی بسیار موفق و خوبی در این زمینه هستیم و می‌بینیم که علاوه بر دانش آموزان، والدین هم استقبال خوبی از مطالعه دارند.

به گفته وی انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان هندیجان محور مطالعه در مدارس این شهرستان دیگر تنها به کتاب‌های درسی ختم نمی‌شود.

بویری همچنین به استقبال شهروندان هندیجانی برای شرکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت:  در این جشنواره،  با معرفی ۱۲ کتاب در سه رده سنی (کودک، نوجوان، جوان وبزرگسال) در ۲ بخش فردی و خانوادگی به شیوه‌های مکتوب و الکترونیکی، گام مهمی در روند جذب عضو و دعوت از مخاطبان امروزی برداشته شد.

شهرستان هندیجان از سه کتابخانه شهید مدرس، فارابی و مهدیه برخوردار است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار