تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۱۹۰۴۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار اهواز:
تثبیت قالب شهری کوی مشعلی اهواز منوط به انتقال گاومیش‌ها است
تثبیت قالب شهری کوی مشعلی اهواز منوط به انتقال گاومیش‌ها است

  شهردار اهواز با اشاره به ارائه خدمات شهری شهرداری به کوی مشعلی در هفته‌های اخیر گفت: تثبیت قالب شهری در این منطقه منوط به انتقال و ساماندهی احشام به‌ویژه گاومیش‌ها است.

 موسی شاعری عصر چهارشنبه با حضور در جمع مردم منطقه کوی مشعلی اهواز اظهارداشت: یکی از اساسی‌ترین مشکلات این منطقه فاضلاب است که بخش مهمی از آن با تلاش شرکت آبفای اهواز در حال رفع است.

وی با بیان اینکه منطقه مشعلی هنوز به طور رسمی به شهرداری اهواز واگذار نشده است، گفت: نیروی انسانی شهرداری اهواز برای نظافت و خدمات‌رسانی مربوط اختصاص داده شده است و در این رابطه قبول داریم که نواقصی نیز وجود دارد.

شاعری با تاکید بر لزوم انتقال گاومیش‌ها از این منطقه افزود: محله‌ای که در جوار آن احشام در حال تردد هستند نمی تواند قالب شهری داشته باشد.

وی به ایجاد کمپ ویژه نگهداری گاومیش‌ها اشاره کرد و گفت: اهالی باید برای جانمایی این کمپ با شهرداری و استانداری خوزستان همکاری کنند.

شهردار اهواز ادامه داد: باید توجه داشت که ساخت وساز در حریم کارون غیرقانونی است و نمی توان در اراضی کارون اقدام به این کار کرد.

وی افزود: برای انتقال این احشام به دنبال شناسایی محلی مناسب هستیم تا همزمان بتوان به ارائه خدمات شهری استاندارد به اهالی پرداخت.

شاعری درخصوص آسفالت کوی مشعلی نیز گفت: با وجود اینکه طبق قانون شرکت آبفا در هر محلی که حفاری انجام می‌دهد باید نسبت به آسفالت آن منطقه نیز اقدام کند اما شهرداری متعهد شده برای تسریع در خدمت‌رسانی به مردم این کار را انجام دهد.

وی افزود: زمانی عملیات آسفالت مشعلی را آغاز می‌کنیم که طرح فاضلاب این منطقه به اتمام برسد.

کوی مشعلی و شبکه فاضلابی که بیم ریزش آن می‌رود

مدیرعامل شرکت آبفای اهواز با اشاره به عملیات اجرای طرح فاضلاب کوی مشعلی گفت: کار در خیابان صدیق در حال انجام است که درصورت اجرا، فاضلاب کل منطقه آمادگی وارد شدن به مدار را دارد.

بهنام مریدی ادامه داد: تا زمانی که پمپ و خط ۲ هزار فاضلابی که اجرا شده وارد مدار نشود دیگر خطوطی که کار شده‌اند وارد مدار نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه عمده نگرانی کارشناسان شرکت آبفای اهواز ریزشی بودن منطقه است، گفت: تلاش بر این است که طی ۲ ماه آینده این مسائل حل شوند.

مریدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیمانکار شبکه فاضلاب در حال انجام عملیات اجرایی است، اگر مشکلی پیش نیاید قصد داریم منطقه را هرچه سریعتر برای بهره برداری آماده کنیم.

بدلیل بارندگی روز دوشنبه ۶ آبان ماه بخشی از شبکه فاضلاب کوی مشعلی اهواز ریزش کرد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار