تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۹۰۴۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران:
فعالیت های شركت ملی حفاری براساس تكیه بر توان داخلی است
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: فعالیت های این شرکت براساس تکیه بر توان داخلی و همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی در راستای پاسخگویی و تامین نیازهای صنعت نفت صورت می پذیرد.


مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: فعالیت های این شرکت براساس تکیه بر توان داخلی و همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی در راستای پاسخگویی و تامین نیازهای صنعت نفت صورت می پذیرد.  

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهندس سید عبداله موسوی در بازدید از حوزه مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت، با اشاره به نقش کلیدی این مجموعه در فرآیند تولید نفت و گاز و عملکرد آن در چهار دهه گذشته، افزود: ملی حفاری سرشار از تجربیات فنی و مهندسی است و کار در آن منطبق با آنچه در صنعت نفت برای پست های سازمانی  تعریف شده، انجام می شود. 

وی گفت: این شرکت به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران نهایت تلاش خود را بر محور استفاده از داشته های علمی، تخصصی و تجهیزات موجود شرکت و استفاده از توانمندی ها و امکانات شرکت ها و مجموعه های صنعتی داخلی به ویژه در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات متمرکز کرده است.

موسوی در این ارتباط  بر همکاری های مستمر و هم افزایی با  مجتمع های بزرگ و شهرک های صنعتی، شرکت های سازنده و دانش بنیان، مراکز علمی و پژوهشی و همچنین تبادل تجربیات و دانش فنی در خصوص ساخت قطعات و تجهیزات تاکید و اظهار کرد: این امر در اولویت های کاری شرکت تعریف شده است.   

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران عملکرد مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت را در این ارتباط  بسیار موثر و مهم دانست و افزود: در این رابطه بخش های مختلف این مدیریت وظایف سنگینی بر عهده دارند و می بایست در تعامل با بخش های عملیاتی، پشتیبانی، فنی و مهندسی به نحو مطلوب در جهت تامین به موقع نیازها و طراحی، ساخت و بومی سازی هر چه بیشتر قطعات و تجهیزات با در نظر گرفتن استانداردهای صنعت نفت و ضوابط HSE با اولویت قطعات پرمصرف اقدام نمایند. 

وی با بیان اینکه محتوای پایان نامه ها تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا که مورد حمایت شرکت قرار می گیرد ضرورت دارد مرتبط با نیازهای شرکت باشد، گفت: یکی از بخش های مهم در حوزه پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت، مدیریت دانش است که این بخش باید به جد در سازمان نهادینه شود. 

موسوی اظهار کرد: مدیریت دانش در مجموعه زمانی موفق است که در اولین گام تمام سوابق حوزه ها را در بخش های فنی مهندسی، عملیاتی و ستادی مستند سازی کند تا با پیاده سازی و پایش، به دانش تبدیل و در جهت استفاده کارکنان ارایه گردد.  

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: همکاران ما در بخش های سطح الارضی و تحت الارضی میادین و مخازن هیدروکربوری از دانش فنی و تخصصی بالایی برخوردار هستند که مناسب است این تجارب و دانش فنی به نحو شایسته مورد استفاده قرار گیرد. 

وی ضمن تاکید بر هم افزایی بیشتر میان مدیریت های پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت با فناوری اطلاعات و ارتباطات در موضوع طراحی و تهیه نرم افزارهای کاربردی، گفت:  برنامه های نرم افزاری می بایست منطبق با نیاز هر بخش طراحی و ضمن پایش اطلاعات ، خروجی منتج به نتیجه داشته باشد. 

موسوی خاطرنشان کرد: در این ارتباط  لازم است  به بخش های مختلف مجموعه اعم از عملیاتی و ستادی به صورت یکپارچه نگاه شود  و همه بخش ها به هم متصل تا بتوان آنها را رصد و پایش نموده و از اطلاعات استخراج شده  در تصمیم گیری استفاده به عمل آید.  

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به وجود همکاران فرهیخته و دارای نبوغ، ابتکارات، ابداعات و اختراعات در شرکت، افزود: این استعدادها  و توانمندی ها باید رونمایی و در جهت توسعه و برنامه های کلان شرکت به کارگیری شود. 

وی گفت: هزینه ها و سرمایه گذاری در شرکت می بایست در جهت درآمد زایی و خود گردانی سازمان باشد و بخش های ذیربط  از جمله مهندسی مجموعه باید فعالیت ها را رصد ، تحلیل و عیب یابی نماید و راهکار مناسب برای رفع اشکالات و عدم تکرار آن داشته باشد. 

 موسوی در همین زمینه یادآور شد: برنامه ریزی، انجام کار بموقع و در آمد زایی شرکت در اولویت کارها و لازم است نگاه اجرایی و عملیاتی در هر پروژه ای به مبحث در آمدزایی برای شرکت  معطوف و نظارت بر هزینه ها به شدت اعمال گردد. 

 در این بازدید که تعدادی از مدیران و روسای بخش های مختلف حضور داشتند، مدیرعامل از کارگاه ها و آزمایشگاه های  مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت دیدن کرد.

در جریان این بازدید  مهدی عرشیان سرپرست این مدیریت گزارشی از فعالیت های این حوزه در بخش های فناوری، پژوهشی، ساخت و مدیریت دانش ارایه داد.

:
:
:
آخرین اخبار