تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۹۰۴۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانستنی های سفر به ترکیه با تور
شهر وان یکی از شهرهای ‏شرقی ترکیه درساحل شرقی دریاچه وان است. این شهر همچنین در ضلع شرقی قلعه تاریخی وان ومرکز استان وان قرار دارد. کشور ترکیه به وسیله ی فیلم هایش در ایران طرفداران بسیاری پیدا کرده است و از طرفی یکی از کشورهای نیمه اروپایی ای است که دسترسی به آن آسان تر از سایر کشورهای اروپایی است.
از این رو همواره بسیاری از مردم به عنوان گشت و گذار و تفریح به این شهر سفر می کنند. در بازار نیز امروزه برندهای زیادی را تحت عنوان برندها و جنس های ترک مشاهده می کنیم و یا حتی یک سری برندهای خارجی و اروپایی و آمریکایی را که قصد خرید آن ها را داریم با قیمت های بالا مشاهده می کنیم که به این دلایل، خریداران به فکر خریدهای مستقیم می افتند و عموما کشور ترکیه را برای انجام این خریدها انتخاب می کنند که سفر به آن از باقی کشورها کمتر است. ترکیه شهرهای زیادی دارد که آماده ی میزبانی از شما عزیزان است، اما اگر به دنبال شهری هستید که هزینه های سفر شما در آن کمتر شود، ما به شما وان را معرفی می کنیم زیرا دسترسی به آن بسیار راحت است.
برای رسیدن به وان از شهر تهران، ابتدا می بایست از شهرهای قزوین، زنجان و تبریز عبور کنید و سپس یکی از ‏سه مرز خروجی زمینی بازرگان ، رازی ، سرو را انتخاب کنید و به سمت شهرهای ماکو، خوی و ارومیه سفر کنید. شما می توانید با استفاده از قطار تهران – وان نیز به این شهر سفر کنید که این قطارها عموما هر هفته یک بار بین این دو شهر رفت و آمد ‏می کند. قطار از طریق مرز رازی-کاپیکوی وارد ترکیه می شود. شهر وان جاذبه های گردشگری و توریستی و تاریخی فراوانی را به سبب قدمت چند هزار ساله در خود جای داده است که شما می توانید با سفر به این شهر از تمام این مراکز دیدن کنید.
جاذبه های گرشگری شهر وان شامل قلعه وان، دریاچه وان، کلیسای آختامار، خانه گربه های وان، مراکز خرید وان، آبسار مرادیه، غذاهای لذیذ وان، موزه وان، کلیسای هوری کروس وان، قلعه هوساپ، قلعه جاووز تپه و ... می شود. در این مقاله می خواهیم شما را با کلیسای آختامار وان که یکی از کلیساهای بسیار قدیمی است آشنا کنیم.

تور ترکیه را حتما ببینید

کلیسای آختامار

کلیسای صلیب مقدس یا کلیسای آختامار متعلق به ارمنیان بوده است و یک کلیسای ارمنی است. این کلیسا بر روی جزیره آختامار که در جنوب دریاچه وان است واقع شده است. کلیسای آختامار در فاصلهٔ ۳ تا ۳/۵ کیلومتری ساحل قرار دارد. کلیسای آختامار به دستور گاگیک یکم واسپوراکان پادشاه وقت واسپوراکان؛ توسط معمار ارمنی مانوئل و در سال ۹۱۵ تا ۹۲۱ میلادی، ساخته شده است.

تاریخچه کلیسا

جزیرهٔ آختامار مرکز حکومت گاگیک یکم بود و وی دستور ساخت بنای مجموعه‌هایی از کاخ ها را به معمار معروف ارمنی، مانوئل داد. ساختن کلیسای صلیب مقدس از ۹۱۵م تا ۹۲۱ میلادی مورخ سده دهم میلادی، به طول انجامید. توما آرزرونی کلیسای صلیب مقدس را به صورت کلیسایی چند طبقه یاد کرده است. بسیاری از بناهای این جزیره طی جنگ های متعدد ویران شدند و به علت بالا آمدن سطح آب به زیر آب فرو رفته اند، از میان تمام بناها، تنها کلیسای آختامار که در سطح بالایی از دریا قرار داشته است باقی مانده است. البته کلیسا دست خوش تغییرات زیادی بوده است.

به گرجستان با تور های گرجستان سفر کنید

طرح کلیسا

کلیسای آختامار با استفاده از سنگ های توف نارنجی و قرمز خوشتراش و ملات بنا شده‌ است. همچنین دیوارهای داخلی کلیسا نیز از پودر سنگ توف صورتی رنگ و ملات ساخته شده اند و بر روی دیوارها نقاشی‌هایی با موضوعات مختلف، رسم شده است. با گذشت زمان در سده هجدهم با استفاده از گچ نقاشی های روی دیوار را که احتمالاً در ارتباط با حجاری‌های دیوارهای خارجی بوده، پوشانده اند و نقاشی های جدیدی با موضوع کتاب مقدس ترسیم کرده اند.

بنای کلیسا

بنای کلیسا دارای ابعادی به طول هفده متراست و همچنین چهارده متر عرض و بیست و چهار متر ارتفاع دارد از طرفی ارتفاع بنا تا نوک گنبند کلیسا است.

دیوارهای خارجی کلیسای آختامار به کلیسای اچمیادزین، شباهت دارد و این دیوارها چند وجهی است و بر اثر تابش نور آفتاب در هر یک از دیوارها حالت سایه روشن به وجود می‌آید.

تور لحظه آخری سفر باتو را به راحتی رزرو کنید

از میان تصاویر روی دیوار که به داستان های مختلفی از پیامبران اشاره دارد می توان به بخش های مختلفی اشاره کرد که در یک طرف آدم و حوا و در طرف دیگر یونس پیامبر و نهنگ حامله آن به چشم می خورد؛ همچنین داستان حضرت داوود و قوم جالوت هم در این جا نقاشی شده است، در بخشی دیگر داستان ابراهیم و ماموریتش برای ذبح اسماعیل بازدیدکنندگان بسیار را به خود جلب کرده است.

جزیره زیبای آختامار در فاصله 55 کیلومتری تا وان قرار گرفته و با پیمودن مسیری 20 دقیقه ای از طریق بزرگراه وان- تاتوان قابل دسترسی است.

:
:
:
آخرین اخبار