تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۹۰۴۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان جمعه بارانی است
  مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بیشتر مناطق استان خوزستان از عصر امروز پنجشنبه تا اواخر روز جمعه شاهد رگبار پراکنده، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای می‌باشند.

به گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان، محمد سبزه‌زاری پنجشنبه افزود: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی از امروز (پنجشنبه) بعدازظهر تا اواخر روز جمعه به علت بالا بودن ضریب ناپایداری بر روی استان به ویژه در مناطق جنوب، مرکز و شرق خوزستان، افزایش ابر، رگبارهای پراکنده و رعد و برق با احتمال تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: در شبانه روز گذشته حداکثر دمای استان در بهبهان با ۳۳.۴ سانتیگراد و حداقل دما در ایذه با ۹.۹ سانتیگراد بالای صفر رخ داده است.

به گفته وی در این مدت دمای هوای اهواز بین  درجه ۲۹ تا ۱۴.۳ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

*اعلام هشدار بحران

اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز دیروز با صدور اطلاعیه‌ای نسبت باران و تندباد لحظه‌ای در استان هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به پیش بینی هواشناسی از وقوع رگبار باران، رعد و برق و تند باد لحظه‌ای با احتمال تگرگ به ویژه در مناطق جنوبی، جنوب غربی، مرکزی و شرقی خوزستان طی روز پنجشنبه لغایت اواخرجمعه (۱۶ و ۱۷ آبان) اعضای ستادهای بحران شهرستان‌ها و فرمانداران نسبت به صدور پیش آگاهی، اقدامات پیشگیرانه و اعلام آماده‌باش به واحدهای تابعه سطح شهرستان و برقراری کشیک شبانه روزی؛ اعلام احتیاط هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی وپرخطر و بازدید مستمر مناطق در معرض خطر اقدام کنند.

مسدود کردن جاده‌های حادثه‌خیز در صورت ضرورت؛ اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه بیماران، مسافران، روستاییان، کشاورزان، صیادان، دامداران و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر وقوع سیلاب، صاعقه، تگرگ و تندباد برای رعایت توصیه‌های ایمنی و اتخاذ سایر تدابیر مورد نیاز برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی در دستورکار قرار گیرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار