تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۹۰۴۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پارک‌های بانوان اهواز در هفته وحدت دوباره افتتاح می‌شوند
معاون فرهنگی شهردار اهواز گفت: مشکلات پارک‌های بانوان اهواز حل شده و این پارک‌ها در هفته وحدت بازگشایی می‌شوند
پارک‌های بانوان اهواز در هفته وحدت دوباره افتتاح می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بعضی از امکانات و تجهیزات موجود در هر شهر شاید در نگاه اول جزو ضروریات و مسائل مهم نباشد، اما با دقت بیشتر و تمرکز در آن می‌توان به عمق اهمیت و اثرگذاری آن پی برد. یکی از این امکانات، فضای تفریحی ویژه بانوان است. جایی که  زنان و دختران جوان بتوانند با راحتی و آسایش به ورزش و فعالیت‌های مفرحی بپردازند که در پارک‌های عمومی یا منع قانونی دارند و یا قبح عرفی! در واقع پارک بانوان جایی است تنها مختص خانم‌ها و ورود آقایان در آن ممنوع است.

تاریخچه ایجاد پارک بانوان

ایده اولیه تشکیل این نوع پارک‌ها، سال ها پیش در دفتر امور زنان ریاست جمهوری مطرح شد اما پس از مدتی این موضوع فراموش شد و توجه دوباره به این بحث از سال 1382 آغاز شد. در واقع بعد از ارائه گزارش پزشکان دانشگاه علوم پزشکی به دفتر امور زنان، مبنی بر رشد بیماری پوکی استخوان نزد زنان در اثر شیوه زندگی آن‌ها (عدم استفاده از نور خورشید به دلیل زندگی آپارتمان نشینی و خانه‌های مشرف به یکدیگر)، به نبود امکانات اولیه رفاهی، ورزشی و تفریحی برای زنان توجه شد و ایجاد و احداث پارک‌های ویژه بانوان در سال‌های اخیر را به بحثی جدی تبدیل کرد.

برای اولین بار، سازمان شهرداری‌ها با مشارکت شهرداری‌ها و به همراه دفتر امور زنان وزارت کشور، در ایجاد مراکز تفریحی ورزشی و رفاهی برای بهره برداری زنان، پیشگام شد.  البته برخی از کشورهای اسلامی، مانند امارات و عمان سال‌ها پیش، این نوع پارک ها را برای بانوان ایجاد کرده‌اند.

اهواز یکی از کلان‌شهرهای پرجمعیت در ایران است که بیش از نیمی از جمعیت آن را زنان تشکیل می‌دهند، ساخت نخستین پارک بانوان در شهر اهواز در بهمن ۹۴ کلید خورد اما زنان اهوازی با گذشت ۴سال از افتتاح این پارک هنوز بهره‌ای از آن نبرده اند. مشکلات عدیده رفاهی، خدماتی از جمله تسلط ساختمان‌های اطراف بر پارک بانوان، نبود سرویس‌های بهداشتی و امکانات ورزشی باعث شده که پارک بانوان برای زنان اهوازی به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شود.

بازگشایی مجدد پارک بانوان در اهواز

مسعود امینی، معاون فرهنگی شهرداری اهواز در این باره با بیان اینکه مشکلات مختلف پارک بانوان مانع از بهره برداری از آن شده است، به خبرنگار فارس می‌گوید: با تلاش‌های انجام شده در شهرداری  و تامین اعتبارات توسط استانداری خوزستان برخی از مشکلات که مانع از بهره برداری از پارک‌های بانوان تا پایان هفته وحدت حل خواهد شد و این پارک‌ها دوباره بازگشایی می‌شوند.

وی می‌افزاید: مسائل و مشکلات پیش روی پارک بانوان شهروند نیز مرتفع شده و در هفته وحدت به مدت 3 ماه و به‌صورت آزمایشی بازگشایی می‌شود تا در این مدت مشکلات شناسایی و برطرف شوند.

امینی عنوان می‌کند: همه کادر پارک بانوان، خانم هستند و به‌دنبال راه اندازی تاکسی سرویس بانوان و احداث پارکینگ هستیم.

مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
پس ادرساش چی شد
بازم خبر ناقصه!!
:
:
:
آخرین اخبار