تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۹۰۵۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶۷.۵ درصد منازل باغ‌ملک با مصالح غیر ایمن ساخته شده‌اند
  رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان گفت: ۶۷.۵ درصد منازل شهرستان باغملک با مصالح ناایمن و غیر استاندارد ساخته شده‌اند.

  امید حاجتی پنجشنبه در نشست مدیریت و برنامه‌ریزی استان در دانشگاه آزاد ایذه گفت: واحدهای مسکونی شهرستان باغ‌ملک در یک وضعیت فوق بحرانی قرار دارند که باید سریعا از این وضعیت خارج شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان در ادامه گفت: در صورت وقوع یک زمین لرزه در باغملک، بروز یک فاجعه وحشتناک دور از انتظار نیست.

وی از لزوم ورود بنیاد مسکن به این موضوع سخن گفت و تصریح کرد: این نهاد باید یک طرح جامع برای حل این مشکل ارائه دهد تا باغملک از وضعیت کنونی خارج شود.

۲۸.۶ درصد خانوارهای ایذه و باغ‌ملک تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند

حاجتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۲۸.۶ درصد خانوارها در شهرستان‌های ایذه و باغملک تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند و این در حالی است که این آمار در استان خوزستان ۱۱.۶ درصد است.

وی افزود: این آمار در شهرستان‌هایی که ۶.۵ درصد جمعیت استان را در خود جای داده‌اند نشان از نرخ بالای محرومیت دارد ؛ محرومیتی که باید به وسیله طرح‌های اشتغالزایی و اقتصادی برطرف شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان از کشاورزی و گردشگری به عنوان ۲ راه برون‌رفت ایذه و باغملک از وضعیت کنونی نام برد و تصریح کرد: ۶۷ درصد زمین‌های کشاورزی خوزستان آبی هستند در صورتی‌که این آمار در ایذه که مزیت اصلی آن کشاورزی است فقط ۱۲ درصد است.

وی افزود: باید آب مورد نیاز برای کشاورزی منطقه از طریق طرح‌های انتقال آب تأمین شود تا مردم از نظر مالی با دغدغه مواجه نباشند زیرا ایذه و باغ‌ملک خاک حاصلخیزی دارند و از اقلیم مناسبی برای کشاورزی برخوردارند.

۳۰ درصد روستاهای گردشگری کشور در ایذه و باغملک واقع شده‌اند

حاجتی از واقع شدن ۳۰ درصد روستاهای هدف گردشگری کشور در منطقه ایذه و باغملک سخن گفت و بیان کرد: راه دوم برای توانمندسازی اقتصادی مردم این منطقه، گردشگری است که با توجه به ظرفیت موجود در ایذه و باغ‌ملک میتوان به راحتی از آن استفاده کرد.

وی افزود : ۲۵ درصد از مناطق نمونه گردشگری خوزستان در ایذه و باغ‌ملک قرار دارند و همین درصد از اقامت‌گاه‌هاس بوم‌گردی استان نیز مربوط به همین مناطق است.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان تاکید کرد: با تکیه بر همین ۲ موضوع یعنی کشاورزی و گردشگری می‌توان ایذه و باغ‌ملک را از بن‌بست اقتصادی خارج و مردم را از نظر مالی تامین کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار