تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۱۹۰۵۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته دهم لیگ برتر؛
یکه تازی استقلال و داغ شدن صدر جدول با ۵ مدعی/ طلسمی که شکسته نشد
هفته دهم رقابتهای لیگ برتر در حالی به پایان رسید که تیم فوتبال سپاهان توانست با پیروزی در یک بازی بزرگ، موقعیتش در صدر جدول را حفظ کند. شهرخودرو هم به رده دوم صعود کرد.
  در چهار بازی باقی مانده از هفته دهم امروز ۸ تیم در تبریز، مشهد، مسجد سلیمان و بوشهر به میدان رفتند تا پرونده این هفته بسته شود. رقابت های هفته دهم در چند روز برگزار شد که در گزارش زیر به اتفاقات آن اشاره می شود.

پیروزی اقتصادی سرخ پوشان در تک بازی دوشنبه
هفته دهم با یک «تک بازی» در روز دوشنبه آغاز شد و تیم پرسپولیس در دیداری نزدیک و به لطف تک گلی که از روی نقطه پنالتی به دست آورد میزبانش فولاد را شکست داد تا جمع امتیازاتش را به عدد ۱۹ برساند. فولاد در این بازی دومین شکست فصلش که دومین شکست خانگی این تیم محسوب می‌شد را پذیرفت تا روند نتیجه گیری خوب آنها در هفته‌های اخیر قطع شود.

آتش‌بازی استقلال این بار مقابل نفت
در روز سه شنبه شاهد برگزاری دو بازی حساس میان ۴ تیم مدعی بودیم که این دو بازی به صورت همزمان انجام شد. در تهران تیم استقلال که روی نوار پیروزی گام بر می‌دارد توانست در پنجمین پیروزی متوالی‌اش در لیگ، میهمانش را با ۵ گل شکست دهد تا با این پیروزی پر گل، صعود چشمگیری در جدول رده بندی داشته باشد.

اما کام استقلالی‌ها تنها دقایقی بعد از این پیروزی تلخ شد چرا که صحبت‌های نسبتا تند استراماچونی در نشست خبری بار دیگر هواداران این تیم را متوجه مشکلات ساختاری و مالی این باشگاه کرد تا باز هجمه انتقادهای تند بر علیه مدیرعامل این باشگاه راه بیفتد. آبی پوشان با این پیروزی ۱۸ امتیازی شده و از چهار تیم نفت مسجد سلیمان، صنعت نفت، فولاد و تراکتور عبور کردند.

پیروزی بزرگ در بازی بزرگ
در دیگر دیدار بزرگ روز سه شنبه که چیزی شبیه به یک فینال زودرس بود، سپاهان در خانه به مصاف تراکتور رفت و با پیروزی ۲ بر صفر مقابل این تیم ۲۲ امتیازی شد تا صدرنشینی اش در پایان هفته دهم مسجل شود. تراکتوری‌ها نیز در این هفته سومین شکست متوالی شان را پذیرفتند تا سقوط چشمگیری در جدول رده بندی داشته باشند و همچنان ۱۷ امتیازی مانده باشند.

پیروزی مربی باتجربه تر در دربی خودروسازان
در تک بازی روز پنجشنبه دو تیم خودرو ساز با حساسیت های خاص خودشان مقابل هم به میدان رفتند که در این بازی مربی باتجربه تر که روی نیمکت پیکان نشسته بود مربی جوان و تیم سایپا را با یک گل شکست داد تا پیکان در جدول از سایپا پیشی گرفته باشد. این پنجمین شکست سایپا در ۱۰ بازی است که آمار خوبی برای این تیم محسوب نمی‌شود.

بازگشت ماشین سازی در خانه
ذوب آهن و ماشین سازی در اولین دیدار روز چهارم مسابقات به مصاف هم رفتند که شاگردان خطیبی به یک پیروزی دراماتیک مقابل ذوب آهن دست یافتند. در این دیدار ارسلان مطهری چهارمین گل فصلش را به ثمر رساند تا به کورس آقای گلی در این فصل اضافه شود و ذوب آهن مثل همه هفته‌های گذشته در این فصل از اشتباهات دروازه‌بانی ضربه خورد. این پنجمین شکست فصل ذوب آهن و سومین پیروزی فصل ماشین سازی بود تا سبزپوشان اصفهانی ۷ امتیازی باقی مانده و سبزپوشان تبریزی ۱۲ امتیازی شوند.

صعود به رده دوم با یک پیروزی اقتصادی دیگر
شهر خودرو یکی از تیم های مدعی این فصل در دیداری خانگی مقابل پارس جنوبی به یک برد اقتصادی دیگر دست یافت تا با یک بازی کمتر از سایر مدعیان با ۲۰ امتیاز بالاتر از سرخابی های تهران و پایین تر از سپاهان، در رده دوم جدول قرار گیرد تا شگفتی های این تیم کماکان ادامه داشته باشد.

پارس جنوبی که همچنان دچار مشکلات مالی می باشد، با پذیرفتن شکست در این بازی ۸ امتیازی و در رده سیزدهم باقی ماند تا این بدترین فصل جمی ها بعد از صعود به لیگ برتر باشد.

نفتی های مسجد سلیمان که حال شان مثل سایر تیم های خوزستانی خوب است و یکی از دو تیم شکست ناپذیر این فصل هستند، در هفته دهم نیز توانست روند شکست ناپذیری اش را حفظ کرده و یک بازی دیگر بدون شکست را پشت سر بگذارد.

ادامه شکست ناپذیری مسجد سلیمانی‌ها
شاگردان مهدی تارتار در هفته دهم طی دیداری خانگی مقابل نساجی به میدان رفتند که در این بازی توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا امتیازات به صورت مساویبین دو تیم تقسیم شود. مسجد سلیمانی ها ۱۴ امتیازی و در رده هشتم جدول هستند تا آخرین تیم در نیمه بالای جدول باشند. نساجی هم با یک امتیاز این بازی ۱۱ امتیازی شد تا در جایگاه یازدهم جدول قرار گیرد.

طلسمی که شکسته نشد
در آخرین بازی هفته دهم دو تیم پایین جدولی گل گهر و شاهین به مصاف هم رفتند که در نهایت این دیدار برنده نداشت تا طلسم پیروز نشدن هیچ یک از دو تیم شکسته نشود. در این بازی شاهینی‌ها تا یک قدمی طلسم شکنی هم رفتند و تنها یک دقیقه زمان نیاز داشتند تا به اولین پیروزی شان در این فصل برسند که پنالتی دقیقه ۸۹ گل گهر این موقعیت را از آنها گرفت.

در این بازی یکبار دیگر مهرداد کریمیان به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت شاهین نشست و گفته می‌شود این آخرین تجربه سرمربیگری موقت وی در تیم شاهین بود و احتمال این که از هفته یازدهم فرد دیگری عهده دار هدایت این تیم باشد وجود دارد.

ترین های لیگ در پایان هفته دهم به شرح زیر هستند:

بیشترین پیروزی: سپاهان، شهر خودرو و پرسپولیس با ۶ پیروزی
کمترین پیروزی: گل گهر و شاهین بدون پیروزی
بیشترین مساوی: نفت مسجد سلیمان با ۸ مساوی
کمترین مساوی: پرسپولیس با یک مساوی
کمترین شکست: سپاهان و نفت مسجد سلیمان بدون شکست
بیشترین شکست: شاهین بوشهر با ۸ شکست
بهترین خط حمله: استقلال با ۲۱ گل زده
بدترین خط حمله: گل گهر با ۴ گل زده
بهترین خط دفاعی: سپاهان با یک گل خورده
بدترین خط دفاعی: شاهین با ۲۲ گل خورده
بهترین تفاضل گل: استقلال و سپاهان با ۱۲
بدترین تفاضل گل: شاهین بوشهر با ۱۷-

برترین گل زنان تا پایان هفته دهم:

۶ گل؛ شهریار مقانلو (پیکان)

۴ گل؛ ارسلان مطهری (ذوب آهن) مهدی قائدی و شیخ دیاباته (استقلال)، احمد زنده روح (ماشین سازی)، فراز امامعلی (پیکان) و محمد نوری (پارس جنوبی جم)

۳ گل؛ ساسان انصاری (تراکتور)، محمدرضا سلیمانی (سایپا)، کی روش استنلی (سپاهان)، مهدی ترابی و علیرضا علیپور (پرسپولیس)، عیسی آل کثیر (صنعت نفت)، سعید واسعی (پیکان) و علی شجاعی (نساجی)

جدول لیگ برتر تا پایان هفته دهم:

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار