تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۱۹۰۵۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دادگستری شوش:
قاتلی پس از ۱۱ سال در شوش مورد عفو و بخشش قرار گرفت
  رئیس دادگستری شوش گفت: اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر با تلاش و کوشش توانستند با جلب رضایت اولیای دم، قاتلی را از چوبه دار نجات بدهند.

  صادق جعفری چگنی در بیان جزئیات این خبر گفت: ۱۱ سال پیش  در روستای خویس بخش شاوور شهرستان شوش در نزاعی بین چند نفر از دو طایفه در شوش رخ می دهد که در این درگیری یک نفر به قتل و یک نفر دیگر مجروح می شود و این حادثه باعث اختلاف بین دو طایفه در این شهرستان شد.

وی افزود: با توجه به بافت عشایری شهرستان شوش در راستای ایجاد آرامش بین این دو طایفه افراد زیادی برای حل و فصل این موضوع طی این چند سال واسطه می شوند ولی نتیجه ی حاصل نشد که بعد از مدتی با ارجاع پرونده به شعبه ویژه عشایرشورای حل اختلاف این شهرستان که با پیگیری و تلاش و کوشش بی وقفه اعضاء این شعبه و برگزاری چندین جلسه با بزرگان دو طایفه، خوشبختانه خانواده مقتول از خون قاتل فرزند خود می گذرند و قاتل پس از ۱۱ سال که در انتظار اجرای حکم قصاص بود، مورد عفو و بخشش قرار گرفت و بین این دو طایفه در مراسمی صلح و سازش برقرار شد.

رئیس دادگستری شوش در ادامه بر نقش موثر و فعال شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف این شهرستان در برقراری صلح و سازش و ترویج این سنت حسنه در جامعه تاکید کرد و گفت: الحمدالله به همت اعضای شوراهای حل اختلاف  شوش در ماه جاری توانستند دو پرونده قتل منتهی به صلح و سازش کنند.

جعفری چگنی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است از اقدام انسان دوستانه خانواده مقتول و طایفه آن که زمینه توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند؛ تقدیر و تشکر کرد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار