تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۱۹۰۵۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نخستین برداشت طلای سرخ در کشت وصنعت کارون
 مدیرعامل شرکت کشت وصنعت کارون گفت: نخستین تولید زعفران در شمال خوزستان به مقدار یک کیلو و ۲۰۰ گرم با عیار بالا نسبت به سایر زعفران های مشابه در کشور برداشت شد.

عبدالمجید میرزاپور افزود: این میزان زعفران طی یک دوره سه ماهه از ۱۵ مرداد تا نیمه نخست آبان ماه از ۳۵۰ کیلوگرم پیاز زعفران برداشت شده است.

وی اظهار داشت: طرح پایلوت کشت زعفران به منظور ترویج کشت این گیاه در شرکت کشت وصنعت کارون در دستور کار قرار داشت که خوشبختانه با دانش بخش خصوصی نخستین مزرعه تولید زعفران به گل نشست.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت کارون با اشاره به صرفه اقتصادی این گیاه سنتی و ارزشمند ایرانی افزود: با کشت موفق زعفران در این منطقه زمینه برای ترویج، تولید و گسترش زعفران در شوشتر و شمال خوزستان به ویژه شرکت کشت و صنعت کارون فراهم شد که به طور قطع می تواند علاوه بر تولید ثروت، رونق اقتصادی و اشتغال زایی، نرخ کسب و کار را نیز افزایش دهد.
وی گفت: این آمادگی وجود دارد تا ضمن واگذاری محل کشت زعفران به بخش خصوصی، آموزش های لازم نیز درصورت لزوم به علاقه مندان کشت و تولید این گیاه ارائه شود.
میرزاپور افزود: سازگاری گیاه زعفران با شرایط آب و هوایی مناسب شمال خوزستان و با استفاده از روش های جدید کشت بدون استفاده از سموم و کودهای شیمیایی و نیز ۱۰۰ درصد ارگانیک می تواند تحولی بزرگ در کشاورزی شمال خوزستان به وجود آورد تا طلای سرخ خوزستان نیز وارد بازار پرطرفدار مصرف داخلی و خارجی شود.
شرکت کشت و صنعت کارون بزرگترین تولیدکننده شکر سفید ایران و خاورمیانه در شمال خوزستان و در حومه شوشتر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار