تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۹۰۵۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان میزبان جشنواره ورزشی اقوام ایرانی شد
 دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خوزستان گفت: جشنواره ورزشی اقوام ایرانی به میزبانی خوزستان در اهواز یا آبادان برگزار می‌شود.

داوود جباری بیان کرد: این رقابت‌ها در دی امسال با حضور تمام اقوام ایرانی، با هدف ترویج فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی و با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی برگزار می‌شود.

وی گفت: با برگزاری این جشنواره فرهنگی ورزشی که آداب و رسوم اقوام مختلف کشور به نمایش در خواهد آمد نشاط واقعی به جامعه تزریق می‌شود.

جباری افزود: بازی‌های بومی محلی در گذشته بخشی از زندگی مردم بوده و امروزه نیز برگزاری آنها یک حس خاص در مردم ایجاد می‌کند و این حس به صورت خودجوش به نشاط اجتماعی منتهی می‌شود.

دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خوزستان گفت: در این جشنواره مسابقات هفت سنگ، دال پلان، چوب کشی، یک قل دوقل و طناب کشی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان با هم به رقابت می‌پردازند. خوشبختانه در همه این رشته‌ها فعالیت داریم و عنوان‌های برتر کشور را داریم.

اهواز میزبان رقابتهای تونیک بانوان 

وی در ادامه به برگزاری رقابت‌های کشوری رشته "برای تونیک" ویژه بانوان اشاره کرد و ادامه داد:با تایید فدراسیون و همکاری اداره کل ورزش و جوانان خوزستان استان این رقابت‌ها در بهمن امسال به میزبانی اهواز برگزار می‌شود. این ورزش اجرای تمرین‌های همزمان کلیه ورزشکاران در سنین مختلف با شرایط جسمانی متفاوت را امکان پذیر می‌سازد و هر فردی می‌تواند تونیک را با انتخاب و سلیقه شخصی خود اجرا کند.

جباری با بیان اینکه ۲۷ شهرستان خوزستان دارای هیات ورزش روستایی هستند گفت: خوزستان دارای چهار هزار و ۳۲۰ روستا است که ۱۷ هزار ورزشکار سازمان یافته در این روستاها فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه به نایب قهرمانی خوزستان در مسابقات بازی‌های بومی و محلی منطقه چهار کشور در اراک اشاره کرد و گفت: این رقابت‌ها در رشته‌های سرعت و استقامت دو و میدانی، هفت سنگ مهارتی، چوب کشی، والیبال، فوتسال و طناب‌کشی بانوان و آقایان برگزار شد که در نهایت تیم‌ها و نفرات برتر مسابقات جواز حضور در رقابت‌های کشوری اصفهان را دریافت کردند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار