تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۹۰۵۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معرفی دستگاه‌هایی که بخشنامه خرید داخل استان را رعایت نمی‌کنند
 دبیر کارگروه حمایت از تولید داخل خوزستان گفت: واحدهای تولیدی استان، دستگاه‌های اجرایی و صنایعی را که بخشنامه خرید کالا از تولیدکنندگان و پیمانکاران بومی را رعایت نمی‌کنند، به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گزارش دهند تا پیگیری‌ لازم در خصوص اجرای این بخشنامه صورت گیرد.

مرتضی جاویدان با بیان اینکه بخشنامه خرید محصولات و کالای تولید درون استان، مصوبه هیات وزیران است بیان کرد:  چند سال  است که این  بخشنامه در خوزستان اجرایی شده و این بخشنامه با وجود همه مزیت‌هایی آن، همچنان با چالش هایی رو به رو است.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه های اجرایی و صنایع همچنان از این بخشنامه تبعیت نمی‌کنند و تجهیزات مورد نیاز خود را از خارج از استان و یا کشور تامین می‌کنند گفت: قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدمات کشور و حمایت از کالای ایرانی از تاریخ ۱۵ خرداد ۹۸ توسط رییس جمهوری ابلاغ شدکه رعایت آن برای تمام دستگاه‌های اجرایی الزامی است.

جاویدان افزود: از اهداف اجرای این بخشنامه ضرورت خرید داخل توسط صاحبان صنایع و حمایت از تولید داخلی است.

وی ادامه داد:در مواردی نیز تولید برخی کالاهای مورد نیاز در خوزستان وجود ندارد که در این صورت باید شرایط تولید آن کالاها در استان فراهم، و جلوی خرید از واسطه‌گران گرفته شود.  

دبیر کارگروه حمایت از تولید داخل خوزستان با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های خالی درون خوزستان، گفت: اگر تجهیزات و کالاهای مورد نیاز صنایع و دستگاه‌های اجرایی درون استان تولید شود باعث ایجاد اشتغال و برگشت ارزش افزوده تولید به این استان می‌شود.

وی افزود:  دستگاه‌هایی که از تولیدات داخل خوزستان استفاده نمی‌کنند باید دلایل استفاده نکردن آن را بیان کنند تا پیگیری شود.

سال ۹۲ دولت بخشنامه‌ای مبنی بر حمایت و خرید از تولیدات داخلی را ارایه داد که در فروردین سال ۹۳ استاندار وقت خوزستان نیز با ارسال بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌های اجرایی  و صنایع استان بر استفاده از تولیدات داخلی استان تاکید کرد.

براساس این بخشنامه صاحبان صنایع و دستگاه‌های اجرایی باید تجهیزات و قطعات مورد نیاز خود را از تولید کنندگان درون استان خریداری کنند تا از تولیدکنندگان حمایت شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار