تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۱۹۰۶۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در دزفول تشریح شد

 از سوی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول، برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در این شهرستان تشریح شد.

رضا جوروند اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی، کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان با برنامه‌ریزی متنوع در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف به استقبال اعضا، مراجعان و شهروندان کتاب‌خوان و کتابدوست می‌روند.

وی افزود: کمک به بالندگی استعدادهای فردی و گسترش دانش و آگاهی‌های عمومی در سایه گسترش کتاب و کتاب‌خوانی از کارهای اصلی کتابخانه‌های عمومی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول عنوان کرد: هفته کتاب و کتاب‌خوانی فرصت مغتنمی است تا کتابداران کتابخانه‌های عمومی به معرفی بیشتر اقدامات، برنامه‌ها و خدمات کتابخانه‌ها پرداخته و زمینه تشویق به کتاب‌خوانی را در بین‌ مردم فراهم آورند.

جوروند در ادامه برگزاری جلسه با مسئولان کتابخانه‌های عمومی برای تبیین و برنامه‌ریزی برنامه‌های هفته کتاب، دیدار جمعی مسئولان کتابخانه‌های عمومی با مسئولان شهرستان، برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتاب و تشویق به خواندن، عضویت رایگان، بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب‌های در دست امانت اعضا را بخشی از برنامه‌های شهرستانی اداره کتابخانه‌های عمومی به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی برشمرد.

وی ادامه داد: علاوه بر سطح شهرستان در سطح کتابخانه‌های عمومی نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان و اشتراک تجربه‌های خواندن کتابداران و اعضا در محیط کتابخانه و مدارس، قصه‌گویی، جمع خوانی کتاب، برنامه‌های جشن کتاب، نمایشگاه کتاب، مسابقات مختلف نقاشی، خاطره‌نویسی با محوریت کتاب برگزار می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول همچنین تعامل با مدارس، مهدکودک‌ها و سایر ارگان‌های شهرستان و دعوت از آنان برای بازدید از فضای کتابخانه‌های عمومی را از دیگر فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی برشمرد و گفت: همکاران ما در کتابخانه‌های عمومی پذیرا و میزبان حضور شهروندان فرهنگ دوست شهرستان هستند.

 در سطح شهرستان دزفول ۲۸ کتابخانه نهادی و مشارکتی وجود دارد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار