تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۹۰۶۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۰ نوع صنایع دستی در شوشتر تولید می‌شود
معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت : ۳۰ نوع محصول صنایع دستی در این شهرستان تولید می‌شود که شاخص‌ترین آنها سجاده‌بافی و احرامی‌بافی از زیرمجموعه‌های رشته نساجی سنتی هستند.

کبری نوروزی بیان کرد: تولید صنایع دستی در شهرستان شوشتر قبل از اسلام رواج داشته و این شهرستان از دیر باز به  عنوان قطب تولید صنایع دستی و مهم‌ترین مرکز نساجی سنتی در منطقه معروف بوده است.

وی افزود : سجاده بافی، احرامی ، جاجیم و جل شال از مهم ترین صنایع تولیدی در این شهرستان هستند.

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شوشتر ادامه داد : برخی از صنایع دستی این شهرستان مانند زنگوله پا نقره‌ای و لباس عروس و داماد شوشتری و پرده سنتی چوقا مهر اصالت دریافت کرده‌اند و رشته جل‌شال‌بافی به ثبت ملی رسیده است .

وی گفت: برخی از صنایع دستی منسوخ شده این شهرستان مانند نمدمالی و ملحفه‌بافی به همت اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و همچنین دوستداران این صنعت در سال‌های اخیر احیا شده اند.

 معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شوشتر افزود : بزرگترین مرکز تولید صنایع دستی شهرستان شوشتر کاروانسرای افضل است که حدود ۵۰ صنعتگر به صورت دائم در آن مشغول تولید صنایع دستی هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار