تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۹۰۶۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶۵پروژه عمرانی برای راه‌های خسارت‌دیده از سیل خوزستان
 مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ۶۵ پروژه عمرانی برای بازسازی خسارت‌های ناشی از سیل ۹۸ خوزستان در محورهای مواصلاتی استان تعریف شده است.

غلامعباس بهرامی‌نیا اظهار داشت: سیل فروردین ۹۸ خوزستان به ۲ هزار و ۱۰۴ کیلومتر از راههای این استان خسارت زد که از این میزان ۸۵۷ کیلومتر از راههای استان به دلیل سیل بسته شدند.

بهرامی‌نیا ادامه داد : علاوه بر این میزان خسارت به راه های استان یک هزار و ۱۰۳ ابنیه فنی، ۵۰۰ مترمربع ساختمان راهداری و ۳۶ دستگاه ماشین آلات خسارت وارد شده است که جمع خسارت وارده  بیش از هشت هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال  برآورد شده است.
وی بیان کرد: پس از سیل برای بهسازی راه های شریانی یک هزارو ۲۶۰ میلیارد ریال و برای راه های روستایی و فرعی یک هزارو ۵۰میلیارد ریال  اعتبار با تخصیص ۸۰ درصد ابلاغ شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در مجموع برای بازسازی خسارت‌های ناشی از سیل به محورهای استان«راه و ابنیه فنی»۶۵ پروژه تعریف شد که از این تعداد ۲۱ پروژه فعال، ۱۵ پروژه در حال انعقاد قرارداد، ۲۴ پروژه در حال تجدید مناقصه وپنج پروژه در دست مطالعه و برآورد است.
وی ادامه داد: با اجرای این پروژه‌ها در حوزه راه‌های اصلی ۲۱۱ کیلومتر لکه گیری و ۸۱ کیلومتر نیز روکش آسفالت می‌شود، همچنین کار بهسازی و بازسازی ۷۶ کیلومتر راه روستایی و لکه گیری و روکش آسفالت ۸۰ کیلومتر نیز انجام خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: همچنین در قالب پروژه های مذکور تعداد ۱۴۰ دستگاه ابنیه فنی احداث می‌شود و نسبت به تعمیر  ۶۸ دستگاه نیز اقدام خواهد شد.

در سیلاب فرودین ماه ۱۳۹۸ حدود ۳۴روستا در معرض خطر قرار داشتند که سیلاب به حدود ۲۴روستا وارد شد و خسارتهای سنگینی در زمینه کشاورزی، راه های روستایی، واحدهای مسکونی و تاسیسات زیربنایی در این بخش وارد کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار