تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۹۰۶۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای اولین بار؛
حضور پنج تیم خوزستانی در لیگ هندبال کشور
رییس هیات هندبال خوزستان گفت: امسال برای اولین بار در تاریخ هندبال خوزستان چهار تیم آقایان و یک تیم بانوان در لیگ دسته یک هندبال کشور حضور دارند.

سروش کجبافی اظهار داشت: تیم‌های پرسپولیس بهبهان، هیات ماهشهر، نفت امیدیه و هیات ملاثانی در بخش آقایان و تیم بهمن بهبهان به عنوان تنها نماینده استان در بخش بانوان در فصل جدید رقابت‌های هندبال لیگ یک کشور با حریفانشان به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی برای رشد و توسعه هندبال بانوان در استان داریم گفت: در تلاش هستیم که کاپیتان تیم ملی بانوان را در تیم بهمن بهبهان جذب کنیم تا این تیم بتواند به لیگ برتر هندبال بانوان کشور صعود کند.

رییس جدید هیات هندبال خوزستان افزود: در لیگ آقایان، چهار تیم ما در یک گروه هستند که این امر باعث می‌شود هزینه تیم‌های ما کمتر شود همچنین امید ما برای صعود به لیگ برتر بیشتر خواهد شد.

وی افزود: زمانی که هیات را تحویل گرفتیم بسیاری از کمیته‌های هیات غیر فعال بود لذا با کمک پیشکسوتان برای اولین بار کمیته ورزش همگانی را فعال کردیم و تلاش می کنیم رشته هندبال را در پارک‌های استان بین خانواده ها گسترش دهیم. همچنین رشته نوپای هندبال با ویلچر را راه اندازی کردیم که با استقبال خوبی همراه بود.

کجبافی افزود: در بحث آموزش، تفاهم نامه‌ای در راستای گسترش هندبال در مراکز آموزشی با دانشگاه چمران و پیام نور استان امضا کردیم همچنین بنا داریم برای توسعه این رشته در مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش استان، طرح " فرشتگان فرزانگان " را در مدارس انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری بسیاری از مقام‌های برتر رده‌های پایه کشور را به خود اختصاص دادیم گفت: تیم استان در رده سنی نوجوانان در بخش پسران عنوان قهرمانی کشور را از آن خود کرد همچنین در هندبال دانش آموزی در بخش پسران عنوان اول و در بخش دختران مقام دوم کشور را کسب کردیم.

رییس هیات هندبال خوزستان گفت: برای اولین بار در ۶ ماهه اول امسال تنها در بخش آقایان ۵۲ بازیکن از استان به تیم‌های ملی رده‌های پایه راه یافتند همچنین سرمربی تیم ملی جوانان و مربی تیم ملی جوانان از پیشکسوتان هندبال خوزستان هستند.

وی افزود: در رده‌های پایه عملکرد خوبی داریم و جز استان‌های برتر هستیم؛ امیدوارم با صعود یک تیم خوزستانی به لیگ برتر کلکسیون افتخارات هندبال استان تکمیل شود.

هندبال ساحلی در بهبهان راه اندازی می شود

کجبافی ادامه داد: با توجه به اینکه خوزستان یک استان ساحلی است به فکر راه‌اندازی هندبال ساحلی در استان هستیم و بنا داریم در دهه فجر امسال اولین زمین هندبال ساحلی استان را در بهبهان افتتاح کنیم. با توجه به پتاسیل موجود هندبال استان بی‌شک می‌توانیم در این رشته عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی در خصوص برگزاری مسابقات لیگ هندبال استان گفت: بنا داریم در آینده نزدیک لیگ هندبال استان را در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار کنیم، البته تمام هیات‌های شهرستانی موظف به تیمداری در ۲ بخش بانوان و آقایان هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار