تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۱۹۰۶۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برتری ۱۷۵ اثر دانش‌آموزان خوزستان در جشنواره نوجوان سالم
 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۱۷۵ اثر از دانش‌آموزان خوزستانی در مرحله استانی جشنواره نوجوان سالم برگزیده شدند.

کوروش مودت روز یکشنبه در آیین پایانی جشنواره نوجوان سالم  که با حضور جمعی از دانش آموزان از سراسر خوزستان برگزار شد بیان کرد: این جشنواره در رشته‌های مقاله نویسی، ایدهپردازی، چند رسانه‌ای، فیلم کوتاه (فیلم کوتاه داستانی و پویانمایی) و رشته گرافیک، عکس و روزنامه دیواری برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه این جشنواره از مهر گذشته کار جمعآوری آثار دانشآموزان را آغاز کرد افزود: امسال در این جشنواره ۳۰ هزار اثر در مرحله استانی شرکت کردند و از ۱۷۵ اثر برگزیده ، ۹ اثر به مرحله کشوری راه خواهند یافت؛ مرحله کشوری این جشنواره اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را آموزش مهارت‌های زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانشآموزی بیان کرد و گفت: آموزش و پرورش با برگزاری این جشنواره در نظر دارد تا دانشآموزان با رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری و ... آشنا، و بر اساس استعداد خود در این رشته‌ها فعالیت کنند.
مودت ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان یکی از اعضای شورای مبارزه با موادمخدر در بخش فرهنگی و آموزشی فعالیت دارد و با برگزاری برنامه‌های فرهنگی همچون این جشنواره تلاش دارد تا نوجوانان و جوانان را از موادمخدر به عنوان یکی از خطرناک‌ترین آسیب‌های اجتماعی دور نگه دارد.
جشنواره نوجوان سالم از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند موجب گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس،جامعه و در بین کودکان و نوجوانان شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار