تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۹۰۶۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کار کردن در آبادان به جهت فاصله طبقاتی مردم سخت و پیچیده است
 امام جمعه آبادان گفت: کار کردن در آبادان به جهت وجود فاصله طبقاتی مردم و برخی حقوق های نجومی، سخت و پیچیده تر خواهد بود اما همه ادارات همراه دادستان جدید این شهر خواهند بود.

 حجت الاسلام علی ابراهیمی پور ظهر امروز در آئین معارفه رئیس های دادگستری شهرهای آبادان و خرمشهر و دادستان خرمشهر که در محل سرسرای اجتماعات باشگاه گلستان برگزار شد، افزود: خداوند یکی از شئونات خود را قضاوت قرار داده است و این شأن، شأن الهی، پیامبری و امام معصومی است و اگر خواهان و خوانده حکم قاضی را نپذیرند به مثابه آن است که حکم امام و پیامبر را نپذیرفته اند.

وی اظهار کرد: قاضی یکی از شئونات اولیاء الهی را اجرا می کند و جایگاهش ویژه و استثنایی است، هرگاه قضاوت در جامعه اجرا می شود، نظم حاکم می شود؛ اگر قوه قضائیه نباشد یا در برهه هایی نقشش را اجرا نکند رشد مفاسد اقتصادی، حقوق های نجومی، خرید پُست ها و جایگاه ها و حتی آراء مردمی صورت می گیرد و جامعه اسلامی تنها یک لعاب ظاهری از اسلامی به خود می گیرد، اگر عدالت در نظم جهانی بهم بریزد جهان بهم می ریزد، خداوند آنچه آفریده بر اساس عدالتش بوده است.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: دشمنان اسلام به تعبیر مقام معظم رهبری، جرقه فتنه ای را در سال ۹۷ زده بودند و ایشان فرمودند مراقب باشید جرقه ای زده شده که  اصل آن در سال ۹۸ است، فتنه ای که در عراق جرقه زده شد و سر فتنه آمدنیوز را در آنجا گرفتند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور یادآور شد: آنچه که به طور جدی توانسته بود آب روی آتش خشم مردم از بابت مفاسد اقتصادی و اختلاس گران بریزد، وجود یک مجتهد شجاع و ولایتمدار بنام رئیسی در راس قوه قضائیه بود که به هیچ کس رحم نکرد و امید را در سطح جامعه به وجود آورد، رئیس قوه قضائیه در نگاه و اندیشه مردم نسبت به نظام، ولایت و رهبری تغییر ایجاد کرد، ایشان پس از آنکه امور را به دست گرفتند نشان دادند که با هیچ کس تعارفی ندارند و این سبب شد تا امید به دستگاه قضا و نظام در جامعه ایجاد و افزایش روز افزون یابد و توطئه برنامه ریزی شده دشمن برای ضربه زدن به نظام با این حرکات خنثی شد.

وی گفت: وقتی مردم می بینند قوه قضائیه با دانه درشت ها و فاسدانی که قصد داشتند جامعه را اذیت کنند و به هم بریزند مبارزه می کند، خوشحال می شوند و از این کارکرد احساس رضایت دارند، اگر چه برنامه های رئیس قوه قضائیه در زمینه مبارزه با مفسدان اقتصادی و اختلاس گران روز به روز بیشتر می شود اما این فرد مسائل را تجربه و لمس کرده و در مباحث مختلف به صورت علمی و تخصصی برخورد می کند و سطحی نگری نمی کند.

وی افزود: آبادان شهری با پیچیدگی های فراوان و خاص و صد البته با فاصله طبقاتی است که با گذر در حواشی شهر همچون سلیچ، فیه، دهکده بریم، ذوالفقاری و غیره می بینیم که در طی ۳۰ سال گذشته هیچ کارکرد قابل قبولی در این مناطق اتفاق نیفتاده است؛ البته این مسئله مربوط به دولت فعلی نیست، تمام دولت هایی که در طول این ۳۰ سال روی کار آمدند و رفتند حق آبادان را ندادند.

وی اظهار کرد: آبادان بر روی دریایی از گنج خوابیده اما حقش داده نشده است؛ به طور مثال وقتی ۳۰ تا ۴۰ میلی متر بارندگی می شود همه چیز در این شهر تحت شعاع قرار می گیرد.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: کار کردن در آبادان به جهت سیاسی، وجود فاصله طبقاتی مردم، برخی حقوق های نجومی و غیره سخت و پیچیده تر خواهد بود اما با تمام این مسائل تمام ادارات برای سربلندی آبادان همراه دادستان جدید خواهند بود.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با تأکید بر اینکه باید با مظاهر فساد مبارزه کرد، یادآور شد: در موضوع سرقت در منهول ها اگر چه نیروی انتظامی در این باره خوب عمل کرد و یکی از سارقان حرفه ای در این باره را دستگیر کرد اما اگر مراقبت نشود آسیب اجتماعی در پی خواهد داشت.

به گفته وی درباره موضوع طلاق نیز باید زمینه رفع بیکاری فراهم شود.


مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار