تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۹۰۶۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران خبر داد:
حفاری عمیق ترین و اولین چاه جهت دار در سازند كژدمی میدان نفتی آزادگان جنوبی
 رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران از حفاری عمیق ترین و اولین چاه جهت دار (directional) در سازند کژدمی میدان نفتی آزادگان جنوبی از سوی متخصصان مجرب مدیریت خدمات ویژه با کاربست دستگاه حفاری 28 فتح ناوگان شرکت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران قربانعلی کاظمی روز یکشنبه  (19 آبان ماه) درباره این موفقیت شاخص گفت: حفاری چاه شماره 166 در حفره هشت و یک دوم از عمق دو هزار و 735 متری نقطه انحراف (KOP) آغاز و با بالا بردن زاویه تا 61 درجه و حفظ زاویه و جهت چاه منطبق با برنامه پیش بینی شده تا عمق چهار هزار و 197 متری نقطه پاشنه گذاری جداری 9 و پنج هشتم ادامه داشت.

رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران افزود: طول حفره باز این چاه دو هزار و 432 متر

 (Open Hole) می باشد که حفاری آن با توجه به این مشخصه در نوع خود کم نظیر تلقی می گردد.

وی در زمینه مهمترین شاخص های عملکردی این بخش در سال جاری  اظهار کرد: ارایه تمامی خدمات مورد نیاز پروژه های  کلید در دست EPC  و EPD از جمله پروژه های 10+20 حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی، آذر، نفت شهر، دارخوین و هشت حلقه چاه اکتشافی از شمار فعالیت های برجسته این واحد در هفت ماه گذشته محسوب می شود.

کاظمی توضیح داد: این خدمات شامل حفاری به روش افقی و انحرافی، جهت یابی و گاما، لاگ مقاومت سنجی ، جایرو (gyro)، مولتی شات ، مغزه گیری  و بازکردن پنجره  است.

:
:
:
آخرین اخبار