تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۹۰۶۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایجاد 230 هکتار فضای سبز در شهرک های صنعتی استان خوزستان
 مدیرعامل شرکت شهرک‌‌های صنعتی خوزستان گفت: تاکنون 230 هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی استان ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان ؛ "اخلاق محمدیان" با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل سازمان محیط زیست کشور باید 10 درصد از مساحت شهرکهای صنعتی به ایجاد فضای سبز و درختکاری اختصاص داده شود، اظهار داشت: به‌منظور توسعه فضای سبز و رفع آلودگی‌های کنترل شده ناشی از فعالیت‌های صنعتی، ۱۵ درصد از عرصه زمین‌ واحدهای صنعتی نیز به فضای سبز اختصاص داده می شود که توسط  واحدهای صنعتی ایجاد می‌گردد.

وی افزود: تاکنون 254 هزار اصله نهال در قالب 230 هکتار فضای سبز در شهرک های صنعتی استان کاشته شده است و به لحاظ عمر بیشتر درختان و درختچه‌ها در شهرک صنعتی تلاش شده است که گونه‌هایی انتخاب و غرس شوند که مناسب کاشت در فضای سبز مناطق گرمسیری و ساحلی بوده و  هزینه نگهداری از آنها نیز پائین باشد.

محمدیان گفت: آبیاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با سیستم آبیاری قطره‌ای صورت می‌گیرد که این روش آبیاری به طول 315 کیلومتر در شهرکها و نواحی صنعتی استان اجرا شده است .
گفتنی است در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از گونه‌های مقاوم و سازگار با محیط کم آب و گیاهان منظرساز مانند انواع درختان نخل مثمر و غیر مثمر، انجیر بنگال، اکالیپتوس، سدر، برهان، زیتون تلخ، کهور و درختچه های برهان گلی، شیشه شور، ناترک، ختمی چینی، شاهپند درختی، گل کاغذی و ... استفاده شده است
:
:
:
آخرین اخبار