تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۹۰۷۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حمایت از چهاردانش‌آموز کم‌برخوردار اهوازی برای بازگشت به کلاس درس
  شرایط برای بازگشت چهار دانش‌آموز کم برخوردار ساکن منطقه منبع آب اهواز به کلاس درس، با حمایت و پشتیبانی آموزش و پرورش خوزستان فراهم شد.

در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر اینکه ۴ دانش‌آموز یک خانواده پرجمعیت در منطقه منبع آب اهواز به دلیل مشکلات مالی با گذشت ۴۰روز از سال تحصیلی جدید نتوانسته اند در کلاس درس حضور یابند، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان دستور داد تمهیدات لازم برای بازگشت آنان به چرخه تعلیم و تربیت فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه هیچ دانش‌آموزی به دلیل مشکلات  مالی نباید از تحصیل بازماند، گفت: آموزش و پرورش خوزستان شرایط زندگی این دانش آموزان را مورد بررسی قرار می‌دهد و تمامی امکانات و وسایل مورد نیاز برای تحصیل آنها از جمله پوشاک، کتاب درسی و لوازم التحریر  را به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌دهد.

وی افزود:  این دانش آموزان زیر پوشش رایگان سرویس مدرسه نیز قرار می‌گیرند و هزینه‌های رفت و آمد آنان توسط اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تامین می‌شود.

کوروش مودت اظهار داشت:  آموزش و پرورش خوزستان برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و دانش آموزانی که به دلیل مشکلات مالی امکان حضور در مدرسه را ندارند، نیازمند همکاری سایر ارگان‌ها و دستگاه‌هاست.

وی  با اشاره به اینکه کمک به تعلیم و تربیت دانش آموزان باید به یک فرهنگ تبدیل شود و تمامی آحاد جامعه باید به آموزش و پرورش در این مسیر کمک کنند ادامه داد: از رسانه هایی که در این راستا گام برمی دارند و ما را در انجام رسالت تعلیم و تربیت یاری می دهند کمال تشکر را دارم.

  طرح جلوگیری از بازماندگی تحصیلی دانش آموزان از ۲ سال گذشته در خوزستان آغاز شده و در این مدت سه هزار و ۵۰۰ دانش اموزان بازمانده از تحصیل در استان به کلاس درس بازگشتند.

در این طرح دستگاه های مختلفی از جمله بهزیستی، ثبت احوال، استانداری و آموزش و پرورش استان برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل همکاری دارند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار