تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۹۰۷۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۰ هزار جلد کتاب در نمایشگاه کتاب اهواز ارائه شد
 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: در نمایشگاه کتاب« حال خوش خواندن» ۱۰ هزار جلد کتاب با چهار هزار عنوان، ارائه شده است.

 منصور کوهی رستمی پیش از ظهر امروز دوشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه کتاب «حال خوش خواندن» در کتابخانه مرکزی خوزستان به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: بیست و هفتمین دوره هفته کتاب سال جمهوری اسلامی ایران  را در خوزستان برنامه ریزی کردیم و امسال زودتر به پیشواز آن رفتیم و برنامه های خود را از ۱۸ تا ۳۰ آبان ماه اجرا می کنیم.

وی افزود: نمایشگاه کتاب « حال خوش خواندن» در ایام هفته کتاب در کتابخانه مرکزی خوزستان در اهواز افتتاح شده است که از امروز ۲۰ آبان ماه تا چهارم آذر پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: در نمایشگاه کتاب« حال خوش خواندن» ۱۰ هزار جلد کتاب با ۴ هزار عنوان ارائه شده است.

کوهی رستمی گفت: تلاش کردیم در بحث کتاب همه سلایق مطالعاتی را تحت پوشش قرار دهیم؛ ادبیات، رمان، تاریخ، شعر و کتاب‌های آموزشی زبان انگلیسی و علمی از جمله موضوعات ارائه شده در این نمایشگاه کتاب هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر این کتاب‌های کودکان و نوجوانان به دلیل استقبال بیش از حد این رده سنی به صورت ویژه و انبوه در نمایشگاه کتاب اهواز ارائه شده اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان بیان کرد: در حال حاضر ۶ نمایشگاه کتاب دیگر همزمان با نمایشگاه کتاب «حال خوش خواندن» در کتابخانه مرکزی اهواز در سایر شهرهای استان در حال برگزاری است.

کوهی رستمی یادآور شد: در هفت ماهه نخست امسال، ۱۳ نمایشگاه کتاب در شهرهای مختلف خوزستان برگزار شده است.

وی با بیان این که برگزاری نمایشگاه های کتاب در طول سال یکی از برنامه های جدی ما است، افزود: یکی از بحث هایی که در فضای کتاب و کتاب‌خوانی وجود دارد تسهیل دسترسی مردم به کتاب است که از طریق ساخت و راه اندازی کتابخانه در مناطق مختلف میسر می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: برنامه دیگری که برای تسهیل دسترسی مردم به کتاب در نظر گرفته ایم، برگزاری نمایشگاه کتاب است که با توجه به گرانی کاغذ و افزایش قیمت کتاب‌ها بتواند در کنار ارائه کتاب‌های مفید، خوب و ارزشمند، تخفیف‌های ویژه ای را به مردم بدهیم.

کوهی رستمی تصریح کرد: تجربه ما نشان می‌دهد نمایشگاه های کتابی که در کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شده اند، همیشه پر فروش و یا استقبال فراوان همراه بوده اند.

وی اضافه کرد: این استقبال به دلیل موقعیت جغرافیایی کتابخانه مرکزی اهواز ‌و دسترسی ساده مردم به آن همواره مورد توجه بوده اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به هماهنگی با مدارس برای بازدید از نمایشگاه کتاب اهواز، گفت: هماهنگی های لازم با مدارس برای بازدید دانش آموزان از نمایشگاه و خرید کتاب انجام شده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار