تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۹۰۷۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حال خوش خواندن در پارک ساحلی اهواز
 نمایشگاه کتاب "حال خوش خواندن" به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بعدازظهر روز دوشنبه در کتابخانه مرکزی در پارک ساحلی اهواز گشایش یافت.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان روز دوشنبه در حاشیه گشایش این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در سطح شهرستان‌ها از جمله از برنامه‌های جدی نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان است.

منصور کوهی‌رستمی افزود: برگزاری نمایشگاه در کتابخانه مرکزی اهواز با توجه به موقعیت جغرافیایی این کتابخانه ‌و دسترسی ساده مردم به آن،   همیشه با استقبال رو به رو می شود لذا تلاش کردیم در این دوره از نمایشگاه سلیقه های مختلف مطالعاتی اعم از ادبیات، تاریخ، کتاب های آموزشی، علمی و ... را در این نمایشگاه پوشش دهیم.

وی گفت: با توجه به گرانی کاغذ و افزایش قیمت کتاب‌ها تخفیف‌های مختلفی برای خرید کتاب در نظرگرفته شده و همچنین هماهنگی‌ لازم با مدارس برای بازدید دانش آموزان از نمایشگاه تدارک دیده شده است.

کتاب؛ فرصتی همیشه در دسترس

مدیرکل حوزه هنری خوزستان برگزاری نمایشگاه  کتاب را فرصتی مناسب برای علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی  دانست و گفت: کتاب بیشترین تأثیر را بر تقویت جوامع مختلف دارد چرا که همواره در دسترس است و مانند فضای مجازی نیست که نیاز به شارژ یا باطری داشته باشد لذا مردم را به مطالعه و خواندن کتاب های کاغذی تشویق می کنیم.

حجت الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی بیان کرد: انس و الفت و آمیختگی فرهنگ ما با ادبیات،  شعر و داستان ارتباطی ناگسستنی است و از این امر می توان بسیار بهره برد. اگر مفاهیم معنوی و معرفتی در قالب شعر به مردم عرضه شود تأثیر بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به این که هر ۲ هفته یک بار یک کتاب جدید در حوزه هنری رونمایی می‌شود بیان کرد: بیشتر این کتاب‌ها در حوزه ادبیات داستانی، شعر و مرتبط با سبک زندگی هستند و تلاش ما بر این بوده مخاطبان را در حوزه فرهنگ اجتماعی و اعتقادی مد نظر قرار دهیم و در همین حوزه نیز به تولید محتوا بپردازیم.

مدیرکل حوزه هنری خوزستان با دعوت مردم، هنرمندان و اهالی رسانه به مطالعه کتاب‌های حوزه هنری گفت: ارتباط ما با مردم ۲ سویه است یعنی وقتی اثر را تولید می کنیم باید به دست مخاطب خود برسد چرا که اگر این اتفاق نیفتد کار عبث و بیهوده ای بوده است.

ایجاد کافه کتاب در پارک‌های اهواز

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان نیز بیان کرد: شهرداری اهواز با امکانات وسیعی که در اختیار دارد می‌تواند برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در پارک‌ها کافه کتاب احداث و راه اندازی کند چراکه از این طریق می‌توان بیشتر به مردم و اهالی دانایی و معرفت نزدیک شد و آینده جامعه درگرو همین رفتارهای عمیق فرهنگی است.

وحید کیانی افزود: توجه به زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه برای فرهنگ  بسیار امری مهم  و ضروری است و هرچه زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه بیشتر باشد محتوای بیشتری را زیرپوشش می‌دهد و موجب می شود جامعه سالم تری به دور از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

وی بیان کرد: برای ما تربیت کودک و نوجوان کتابخوان و ارزش آفرین با مهارت‌های مثبت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برگزاری نمایشگاه های کتاب نیز فرصتی برای راهیابی کتاب به خانواده‌ها است.

  روز ۲۴ آبان هر سال در تقویم ایران به عنوان روز کتاب ، کتابخوانی و کتابدار نام گذاری شده است.هفته کتاب و کتابخوانی از ۱۹ آبان با شعار حال خوش خواندن در  استان خوزستان آغاز شده است.

نمایشگاه "حال خوش خواندن" از ۲۰ آبان تا چهارم آذر در محل کتابخانه مرکزی با ۱۰ هزار عنوان کتاب در حوزههای مختلف تاریخی، ادبی، علمی، فرهنگی، کودک و نوجوان در اهواز برپا است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار