تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۹۰۷۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۷۰۰ هزار کتاب در ۷ ماهه نخست امسال در خوزستان امانت داده شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: در هفت ماهه نخست امسال ۷۰۰ هزار کتاب توسط اعضای کتابخانه های عمومی استان به امانت برده شد.

 منصور کوهی رستمی شامگاه دوشنبه در نشست متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی با موضوع « به اشتراک گذاری تجربه های خواندن» در کتابخانه مرکزی خوزستان اظهار کرد: همایش ملی کارکردهای اجتماعی فروردین ماه ۹۹ به منظور ایجاد ارتباط بین کتابخانه ها و محیط های اجتماعی برقرار می شود.

وی افزود: ۸۵۰ هزار امانت در سال۹۶  و در سال ۹۷ یک میلیون و دویست هزار امانت و در هفت ماهه نخست سال ۹۸ بیش از ۷۰۰ هزار امانت داشتیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به علت افزایش بی سابقه میزان امانت کتاب در ۷ ماهه نخست سال جاری، تصریح کرد:  بیشترین امانت کتاب توسط کودکان و نوجوانان و به علت ایجاد بخش کودکان و نوجوانان در کتابخانه های عمومی خوزستان بوده است.

کوهی رستمی با بیان این که باید در بخش کودک و نوجوان در حوزه کتاب‌خوانی و مطالعه سرمایه گذاری کنیم، تأکید کرد: باید در حوزه کتاب کتاب‌خوانی و کتابداری متناسب با شرایط اجتماعی روز حرکت کنیم.

وی گفت: تبدیل کتابخانه ها به مراکز فرهنگی و اجتماعی رویکرد اصلی کتابخانه های عمومی خوزستان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: تجربه ما در چند سال گذشته در حوزه کتابداری به ما نشان می دهد که تغییر نگرش در حوزه کتابداری و کتابخانه رخ داده است.

 کوهی رستمی گفت: کتابخانه ها دیگر صرفا محلی برای امانت دادن کتاب و مطالعه نیستند و نگاه سنتی به کتابخانه ها منسوخ شده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار