تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۹۰۷۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیماری‌های اسکلتی و عضلانی، ارمغان زندگی ماشینی
مسئول کمیته حرکات اصلاحی هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: در حال حاضر فقر حرکتی باعث ایجاد بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات اسکلتی و عضلانی شده و این نیز به واسطه ماشینی شدن زندگی روزمره افراد است.

حسین تیموری‌زمانه اظهارکرد: همانطور که تمام دنیا در تلاش است تا مشکل فقر حرکتی را حل کند، این موضوع در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی است. در حال حاضر فقر حرکتی باعث ایجاد خیلی از بیماری‌ها و مشکلات اسکلتی و عضلانی شده و این نیز به واسطه ماشینی شدن زندگی روزمره افراد است.

وی با بیان اینکه علاوه بر مبارزه با چاقی باید با فقر حرکتی که مشکلات اسکلتی و عضلانی را در پی دارد نیز مبارزه کرد، گفت: حرکات اصلاحی به معنای یکسری حرکات پایه ورزشی جهت رفع ناهنجاری‌هایی است که به واسطه رفتار اشتباه افراد و فقر حرکتی به وجود می‌آیند. 

مسئول کمیته حرکات اصلاحی هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: به طور مثال ممکن است افراد به واسطه پشت میز نشینی بسیار، به حالت قوز، نشسته یا حتی به دلیل این که چشمانشان ضعیف است ولی از عینک استفاده نمی‌کنند، برای نزدیک شدن به مانیتور گردن خود را به جلو بکشند تا مانیتور را ببینند که انجام این رفتارهای اشتباه به مرور زمان باعث تغییر در ساختار اسکلتی فرد شده و به مرور نیز اثرات بدی روی ستون فقرات گذاشته و آسیب‌های اسکتی و عضلانی را در بر خواهد داشت.

وی افزود: آسیب‌های اسکلتی و عضلانی ممکن است در تمام بدن اتفاق بیفتند و اگر فردی دچار چنین مشکلاتی شده باشد، حرکات اصلاحی با آن مقابله می‌کند و بر اساس یکسری حرکات ورزشی، باعث حل شدن مشکل می‌شود. البته اگر مشکل ساختاری باشد، کار وارد بخش درمان یا همان عمل جراحی خواهد شد اما افرادی که به واسطه همان رفتارهای اشتباه که به آن‌ها اشاره کردم، دچار مشکلات اسکلتی و عضلانی شده باشند، از طریق حرکات اصلاحی قابل درمان هستند.

تیموری‌زمانه با بیان اینکه درمان از طریق حرکات اصلاحی نیز بستگی به شدت آسیب دیدگی، سن و جنس دارد، گفت: نکته مهم این است که اکنون در تمام دنیا از حرکات اصلاحی استفاده می‌شود و یک راهکار غیرتهاجمی برای خارج کردن فرد از مشکل به وجود آمده است. حرکات اصلاحی رو به توسعه است و در اهواز نیز یک مرکز مجهز وجود دارد که خدمات ارائه می‌دهد. در ایذه نیز چنین مرکزی وجود دارد.

وی بیان کرد: ما در کمیته حرکات اصلاحی هیات پزشکی ورزشی خوزستان نیز با چند ارگان صحبت کرده‌ایم و بسیار علاقه‌مندیم تا والدین را با این موضوع آشنا کنیم تا از رفتارهای اشتباه فرزندان خود هنگام نشستن و دیگر موارد جلوگیری کنند. در این راستا نیز یکسری آموزش‌ها داده شده است تا خانواده‌ها، فرزندانشان را از فقر حرکتی دور کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار