تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۹۰۷۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باید همزیستی با سیل را یاد بگیریم
 معاون آب و فاضلاب وزارت نیرو گفت: با توجه به تغییر اقلیم در کشور، مردم ما باید همزیستی با سیل را یاد بگیرند.

قاسم تقی زاده خامسی پیش از ظهر امروز سه شنبه در همایش ملی سیلاب ۹۸-۹۷ که در استان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در کشور در راستای پیشگیری از سیل کارهای بسیاری انجام شده است، احداث سدها موجب شد از سیلی که در گذشته سه هزار کشته در این استان داشته باشد، اکنون بدون هیچ گونه تلفات جانی باشد.

وی گفت: سالانه سمینار و همایش های مختلف این چنینی در کشور برگزار می شود که خروجی آن کتاب‌هایی برای دانشجویان است اما باید تلاش کنیم این سمینارها خروجی‌های عملی نیز داشته باشد.

معاون آب و فاضلاب وزارت نیرو افزود: عنوان این جلسه صحیح نیست؛ چرا که با توجه به تغییر اقلیم، این سیلاب قطعاً تکرار خواهد شد و ما باید برای مقابله با آن همه توان و نیروهای خود را آماده کنیم.

تقی زاده خامسی تصریح کرد: باید تلاش شود تا با آمادگی مردم، تجهیزات و زیرساخت‌ها همزیستی با سیل را یاد بگیریم.

وی با اشاره به وقوع سیل در دیگر کشورها بیان کرد: در کشورهای توسعه یافته پس از وقوع این چنین حوادثی راهکارهایی را برای عدم بروز آن طراحی کردند.

معاون آب و فاضلاب وزارت نیرو عنوان کرد: ساخت سیل بند، تقویت مسئولیت دولت، تعریف نقل‌ها، افزایش سامانه هشدار سیل و مدیریت ریسک از جمله راهکارهای انجام شده برای سیل‌های بزرگ در جهان بوده است.

تقی زاده خامسی گفت: سیل بحران است اما بحران خوبی است؛ مدیرانی که درک بالایی دارند می توانند به خوبی این بحران را نه به مسئله بلکه فرصت تبدیل کنند.

وی افزود: موضوع سیلاب یک موضوع میان بخشی است و یک دستگاه به تنهایی نمی تواند مدیریت آن را برعهده داشته باشد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار