تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۹۰۸۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پوشش ۵۵۴ هزار دانش آموز خوزستانی در طرح سلامت دهان و دندان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان از پوشش ۵۵۴ هزار دانش آموز خوزستانی در طرح سلامت دهان و دندان ( وارنیش فلوراید تراپی ) خبر داد.

محمود معزی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاحیه طرح سلامت دهان و دندان اظهار کرد: این طرح همه ساله به منظور پیشگیری اصولی از پوسیدگی‌های دندانی اجرا می شود و امسال در استان خوزستان  ۵۵۴ هزار دانش آموز تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید تراپی قرار می گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در طرح سلامت دهان و دندان سه هدف آموزش، پیشگیری و درمان دنبال می شود، افزود: در مدت اجرای طرح والدین، معلمین و دانش آموزان آموزش های لازم را می بینند و در بحث پیشگیری نیز شناسنامه الکترونیک سلامت دهان و دندان برای دانش آموز صادر می شود تا جزئیات نیازهای درمانی برای تصمیمات بعدی ثبت شود.

معزی با اشاره به اینکه این طرح از آغاز سال تحصیلی شروع شده، گفت: در روستاها بهورزان به عنوان نیروهای بهداشتی آموزش دیده و در شهرها مراقبین سلامت دهان و دندان در مدارس این طرح را اجرا می کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان با تأکید بر اینکه  مرحله اول وارنیش فلوراید تراپی آبان ماه و آذرماه و مرحله دوم آن فروردین و اردیبهشت‌ماه سال آینده انجام می شود، گفت: برنامه های پیشگیرانه به میزان ۳۵ تا ۴۵ درصد سبب کاهش پوسیدگی دندان می شود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار