تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۹۰۸۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر گروه پیشگیری معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان:
بیش از ۹ هزار نفر در جنوب غرب خوزستان به دیابت مبتلا هستند
 مدیر گروه پیشگیری معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در جنوب غرب خوزستان بیش از ۲۶۵ هزار نفری بالای ۳۰ سال، ۹ هزار و ۴۰۱ نفر به دیابت مبتلا هستند.

مهرداد پاریان زیتونی افزود: از مجموع کل بیماران مبتلا به دیابت،  سه هزار و ۲۵۱ نفرشان توسط پزشک ویزیت شده‌اند.

وی میزان شیوع دیابت در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان (جنوب غرب خوزستان) را ۳.۵ درصد عنوان کرد و یادآور شد: درصد مراقبت از بیماران دیابتی در این منطقه ۳۴.۵ درصد بوده است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: طی سال‌های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگ‌ترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است به طوری که بیش از ۴۲۵ میلیون نفر از مردم ۲۰ تا ۷۹ ساله جهان، مبتلا به دیابت هستند.

پاریان زیتونی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می ‌شود تا سال ۲۰۵۰ تعداد بیماران مبتلا به دیابت به بیش از ۵۲۲ میلیون نفر برسد، تصریح کرد: سالانه ۴ میلیون نفر به سبب این بیماری جان خود را از دست می‌دهند؛ ضمن اینکه ۳۹۲ میلیون نفر در جهان دچار اختلال تحمل گلوکز هستند که در صورت عدم مداخله مؤثر اغلب آن‌ها نیز به دیابت مبتلا می شوند.

وی گفت: در حال حاضر حداقل ۱۱درصد جمعیت بالای ۲۵ سال کشورمان مبتلا به دیابت‌اند که حداقل ۲۵ درصد آنان از بیماری خودآگاه نیستند.

به گفته وی در این میان جمهوری اسلامی ایران متعهد شده تا سیر صعودی شیوع دیابت را تا سال ۱۴۰۴ متوقف کند.

 به منظور آگاهی عموم هم وطنانمان از بیماری دیابت و تأکید بر اهمیت اصلاح شیوه زندگی، همچون سال‌های گذشته روزهای ۱۸ تا ۲۴ آبان ماه به عنوان هفته ملی دیابت نام‌گذاری شده است و از آنجایی که خانواده‌ها نقش مهمی را در رفع عوامل خطر قابل تغییر برای دیابت نوع ۲ بازی می‌کنند، باید با آموزش و ترویج فعالیت بدنی و تغذیه مناسب سبب بهبود کیفیت زندگی خانواده‌ها شویم که به همین سبب شعار امسال روز جهانی دیابت «از خانواده خود محافظت کنید»، است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار