معاون صنعت شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی اظهار داشت: پیش بینی می شود با برداشت بیش از ۳۸۰ هزار تن نیشکر از سطح مزارع این شرکت، حدود ۴۰ هزار تن شکر خام تولید شود.

به گزارش نیشکرنیوز، سیروس نیری در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از کشت و صنعت حکیم فارابی، گفت: کارخانه تصفیه شکر حکیم فارابی با ظرفیت ۱۷۵ هزار تن طراحی و راه اندازی شده و در سال هفتم فعالیت خود قرار دارد.

وی با اشاره به تولید شکر دارویی در این کشت و صنعت، افزود: شرکت کشت و صنعت حکیم‌ فارابی تنها کارخانه مجوزدار شکر دارویی در کشور است که شکر دارویی مورد نیاز بالغ بر ۶۳ شرکت دارویی در کشور را تولید می کند.

معاون شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی بیان داشت: با هدف تنوع و توسعه محصول و ایجاد ارزش افزوده و همچنین جلوگیری از وابستگی کشور، شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی، تصمیم به تولید شکر دارویی گرفت. از این رو عملیات اجرایی پروژه شکر دارویی در شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی از سال ۹۳ آغاز شد و با ظرفیت ۱۵ هزار تن شکر دارویی در سال به بهره‌برداری رسید.

سیروس نیری در ادامه گفت: شکر دارویی این کارخانه مطابق با استانداردهای دارویی بین‌المللی از جمله BP، USP و IP تولید و بسته‌بندی می‌شود.