تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۹۰۸۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نمایشگاه نقاشی صلح در اهواز برپا شد
  نمایشگاه و کارگاه نقاشی با عنوان صلح با همکاری سفیران فرهنگی کشورهای نروژ و فرانسه در اهواز گشایش‌یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان سه شنبه در نشست خبری "کارگاه نقاشی صلح" در جمع خبرنگاران اظهار داشت : این نمایشگاه و کارگاه نقاشی با همکاری انجمن هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و سفیران فرهنگی کشور نروژ و فرانسه برگزار شده است .

محمد جوروند  ادامه داد : در این کارگاه هر روز ۱۵نفر از اعضای باشگاه های کتابخوانی استان خوزستان در رده های سنی هفت تا ۱۲ سال با موضوع «صلح» روی بوم نقاشی می کنند.

وی افزود : قبل از شروع کارگاه نقاشی کودکان شرکت کننده در خصوص موضوع نقاشی از سوی سفیران فرهنگی هنری راهنمایی خواهند شد تا به درکی از موضوع برسند.

جوروند با اشاره به برگزاری این کارگاه ها به صورت بین المللی گفت :این کارگاه در ۱۸ کشور برگزار شده است که ایران نوزدهمین کشوری است که این سفیران فرهنگی تصمیم به برگزاری نمایشگاه و کارگاه را در آن گرفته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد : آثار نقاشی شده در سالن نمایشگاه جزیره گردشگری«ریف» همه روزه برای بازدید عموم دایر خواهد بود که پس از چهار روز تعداد ۶۰ اثرآماده نمایش می باشند .

سفیر فرهنگی کشور نروژ در این نشست با بیان هدف برگزاری این کارگاه نقاشی گفت : پایه و اساس این کارگاه صلح و دوستی است که در سال ۲۰۰۷ میلادی این موسسه نقاشی با موضوع «صلح» در نروژ ایجاد شد.

کاترین گانگستو «Catrin Gangst » ادامه داد : تمام بچه هایی که در جهان به دنیا می آیند یک حس مشترک دارند که ما رنگ‌ و شعر را به عنوان یک زبان مشترک بین کودکان جهان انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: این نمایشگاه تا کنون در کشور نروژ،فنلاند،روسیه،تونس،سریلانکا،فیلیپین،کره شمالی،لهستان،بلغارستان،لبنان ،پرتقال ،فرانسه ، لیتوانی و ایسلند برپا شده است.

علی بدری سفیر فرهنگی کشور فرانسه نیز در این نشست از برپایی این کارگاه در استان خوزستان و شهر اهواز ابراز خوشحالی کرد و گفت این نمایشگاه در کشورهای مختلف ، سازمان ملل و وزارت دفاع کشور نروژ برگزار شده است که پس از پایان نمایشگاه در خوزستان آثار نقاشی در نمایشگاه به سایر کشورها منتقل خواهند شد تا پیام کودکان خوزستانی به دنیا اعلام شود .

اولین کارگاه نقاشی با موضوع «صلح» ویژه باشگاه های کتابخوانی خوزستان از ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۸در جزیره گردشگری «ریف» به مدت چهار روز برپا است ، علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه ازساعت ۱۶ تا ۲۳ می توانند به جزیره گردشگری «ریف» در جاده ساحلی اهواز مراجعه کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار