تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۹۰۸۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشت گندم در خوزستان شروع‌ شد
 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: عملیات کشت گندم در خوزستان در سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۳۹۸ در سطح حدود ۵۴۲هزارهکتار در روزهای اخیر شروع شده‌ است. محمد قاسمی‌نژاد افزود: از این میزان ۳۸۰هزار هکتار آبی و ۱۶۲هزار هکتار دیم خواهد بود که در مقایسه با سال زراعی گذشته افزایش چندانی ندارد.
وی گفت: کشت گندم در خوزستان طبق تقویم زراعی این محصول راهبردی تا اواخر آذر ماه ادامه خواهد داشت.
قاسمی نژاد افزود: در چند روز اخیر کشت گندم در۸۰هزار هکتار زمین های آبی و ۱۷هزار هکتار زمین‌های دیم انجام شده‌است.
برداشت گندم نیز از نیمه دوم فروردین ابتدا در مناطق جنوبی استان شروع و سپس به مناطق مرکزی و شمالی نیز کشیده می‌شود.
مدیرتعاون روستایی خوزستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: برای کشت پاییزه گندم در خوزستان ۲۳هزار تن بذر گندم پس از بوجاری و ضدعفونی‌ کردن بین کشاورزان گندم کار خوزستانی توزیع شده‌است.
جمشید بنی فری اظهارداشت: با توجه به گستردگی کار کشاورزی در خوزستان ، تامین گندم بذری استاندارد و با کیفیت از دغدغه ها و اولویت های تعاون روستایی بوده است که هر ساله این مهم را با رعایت الزام های بهداشتی انجام می‌شود.
سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ حدود ۱.۶میلیون تن گندم در خوزستان تولید شد که از این میزان یک میلیون و ۳۳۰هزار تن به نرخ تضمینی از کشاورزان خریداری شد.
استان خوزستان به عنوان قطب مهم تولید باکیفیت گندم ، برای پنجمین سال متوالی مقام اول خرید تضمینی گندم را در کشور کسب کرده است.
سیلاب فروردین امسال در خوزستان حدود ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی آماده برداشت را دچار آبگرفتگی کرد و حدود ۷۵۰ هزار تن گندم از بین‌ رفت.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۲ میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، شیلاتی و دامی و عمل آوری ۱۲۴نوع محصول از حیث تنوع تولید و کمیت آن مقام نخست را در کشور دارا است.
براساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان با اجرای کامل طرح ۵۵۰هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب که تاکنون در سطح ۲۹۵هزار هکتار اجرا شده میزان تولیدات کشاورزی خوزستان تا سال ۱۴۰۴ به ۲۵میلیون تن خواهد رسید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار