تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۱:۵۸
کد خبر: ۱۹۰۸۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جدول عضویت نمایندگان خوزستان در کمیسیون های مجلس
کمیسیونهای بی خوزستانی، خوزستانی های بی کمیسیون
در این بین از 18 نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی، در مرحله اول تنها 11 نفر توانستند به کمیسیونهای مورد نظر خود راه یابند و 7 نفر دیگر منتظر تعیین کمیسیون توسط شعب مربوطه می مانند/ نمایندگان خوزستان می توانستند با هماهنگی قبلی نوعی تقسیم کار انجام داده تا بتوانند از حق خوزستان در همه حوزه ها بهتر دفاع کنند

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/2/30/166463_457.jpg

خوزنیوز: کمیسیون های مجلس نهم با همه حرف و حدیث ها و حاشیه ها  تقریبا اعضای خود را شناخته اند.

پس از آنکه اعتبار نامه‌های منتخبین مردم بررسی شد، نمایندگان مجلس برای عضویت در کمیسیون‌ های مختلف مجلس ثبت نام کردند و این در حالی است که هر نماينده ملزم است براى عضويت در يك كميسيون، حداقل دو كميسيون را به ترتيب اول و دوم پيشنهاد دهد. شعب، براى تعيين اعضاى كميسيون‏ها تشکیل شد و با توجه به استقبال زیاد نمایندگان از بعضی کمیسیون ها و بدون مشتری ماندن بعضی دیگر عده ای نتوانستند به کمیسیون های دلخواه خود راه یابند.

کمیسیون افراد ثبت نام کننده
اقتصادی 24 نفر
آموزش 25 نفر
فرهنگی 8 نفر
انرژی 27نفر
صنایع 34نفر
اجتماعی 14نفر
برنامه و بودجه 41نفر
اصل نود 3نفر
اصل 44 -
امنیت ملی و سیاست خارجی  41 نفر
بهداشت و درمان 17 نفر
عمران 24نفر
قضایی و حقوقی 8 نفر
کشاورزی 16نفر
شوراها و امور داخلی نماینده ای در این کمیسیون ثبت نام نکرد

به گزارش خوزنیوز، طبق آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، افرادى كه براى كميسيون اول موردنظر خود انتخاب نشوند در كميسيون دوم موردتقاضاى خود، در صورتى كه از متقاضيان اولويت درجه اول تكميل نشده باشد، قرارداده خواهند شد. اگر در اين مرحله نيز تعداد افراد بيش از تعداد مورد نياز كميسيون باشد مجدداً با رعايت اولويتهاى فوق ‏الذكر و با رأى اكثريت هيأت رئيسه و روساى شعب براى كميسيون دوم انتخاب می شوند و كسانى كه در اين مرحله نيز براى كميسيون دوم مورد تقاضاى خود انتخاب نشوند به تشخيص اكثريت اعضاء جلسه مشترك فوق‏ الذكر براى يكى از كميسيون‏هاى ديگر مجلس تعيين می ‏گردند.

در این بین از 18 نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی، در مرحله اول تنها 11 نفر توانستند به کمیسیونهای مورد نظر خود راه یابند و 7  نفر دیگر منتظر تعیین کمیسیون توسط شعب مربوطه می مانند.

کمیسیون انرژی، کمیسیونی بود که به نوعی مورد هجمه نمایندگان خوزستان قرار گرفت و اکثر نمایندگان خوزستان آن را اولویت اول خود قرار دادند و از این بین 6 نفر (شمس الله بهمئی، جواد سعدون زاده، سید حسین دهدشتی، ناصر سودانی، عبدالله تمیمی، حبیب آقاجری)  موفق شدند به این کمیسیون راه یابند. در این کمیسیون  از میرکاظمی به عنوان رئیس این کمیسیون نام برده می شود، هر چند گفته می شود نمایندگان خوزستانی تلاش دارند یک نماینده از استان را به ریاست کمیسیون برسانند که در صورت هماهنگی و رایزنی نمایندگان خوزستان  دور از دسترس نخواهد بود.

کمیسیون کشاورزی مجلس  اما میزبان 3 نماینده تازه راه یافته خوزستان به بهارستان (عباس پاپی زاده پالنگان، محمدباقر شریعتی و  سید راضی نوری) بود.

اسماعیل جلیلی با عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه و سید شریف حسینی به مانند دوره قبل با ورود به کمیسیون صنایع و معادن، دیگر نمایندگان خوزستانی بودند که توانستند کرسی این دو کمیسیون مهم را برای خوزستان بدست آورند.

در این میان جای خوزستانی ها در 9 کمیسیون دیگر مجلس خالی است و به فرض اینکه 7 نماینده باقی مانده ، هرکدام در یک کمیسیون عضویت پیدا کنند بازهم خوزستان در دو کمیسیون بدون نماینده خواهد بود و نا گفته پیداست که این مسئله می تواند مشکلاتی را برای استان ایجاد نماید در حالی که نمایندگان خوزستان می توانستند با هماهنگی قبلی نوعی تقسیم کار انجام داده  تا بتوانند از حق خوزستان در همه حوزه ها بهتر دفاع کنند.

گرچه گرایش زیاد نمایندگان برای عضویت در کمیسیون انرژی سئوالاتی را برای شهروندان باقی می گذارد که پاسخ آن نزد نمایندگان است.

 

کمیسیون اعضا
اجتماعی -
اصل نود -
اقتصادی -
امنیت ملی و سیاست خارجی -
انرژی شمس الله بهمئی / جواد سعدون زاده / سید حسین دهدشتی / ناصر سودانی /  عبدالله تمیمی / حبیب آقاجری
آموزش و تحقیقات مجلس نهم -
برنامه و بودجه اسماعیل جلیلی
بهداشت و درمان مجلس نهم -
شوراها و امور داخلی مجلس -
صنایع و معادن سید شریف حسینی
عمران -
قضایی – حقوقی -
کشاورزی، آب و منابع طبیعی عباس پاپی زاده پالنگان / محمدباقر شریعتی / سید راضی نوری

لازم به یادآوری است  در مجلس هفتم جاسم ساعدی، امیدوار رضایی و کمال دانشیار سه نماینده خوزستانی به ترتیب ریاست کمیسیون های کشاورزی، بهداشت و درمان و انرژی را برعهده داشتند و در دوره هشتم تنها ناصر سودانی نائب رییسی کمیسیون انرژی را در اختیار داشت.

غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
P. elyasi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
0
3
بسيار عالي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
0
2
می دانید که انرژی یعنی نفت و برق و آب و... و 90 درصد اینها در خوزستان است. خوب بالاخره دولت هم به کمیسیون انرژی و تصمیمات آن نیازمند است و بالاخره نماینده ها هم یک سری نیازهایی دارند برای مردم. معلومه که استقبال میشه
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
0
3
امیدوارم دکتر جلیلی مرد دانا و توانمندی که با وجود جانبازی راسخ ایستاده است بتواند از حقوق مردم مسجدسلیمان دفاع و در راه آبادی شهر و نظارت بر مسئولین شهری موفق عمل کند.
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
1
1
وقتي ما نماينده ي در بخش عمران كه يكي از معضلات خوزستان است و ...
ه.حیدری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
1
1
امیدوارم جناب اقای دکتر بهمئی نمماینده شهرستان های رامشیر و رامهرمز که مردی شریف وتوانمند هستن با عضویت خود در کمیسیون انرزی ,همراه با دیگر نمایندگان خوزستانی این کمیسیون خدمات ارزشمندی را برای شهرستان نفت خیزو محروم رامشیری انجام بدن.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
منتظر باش
mahyar
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
جنابآقای حاج حبیب آغاجری نماینده شهرستان ثروت خیز بندرماهشهر عضویت جنابعالی را در کمسیون انرژی تبریک عرض می نماییم .
مختار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
0
0
به نظر من نماینده های آبادان خیلی بد کار کردند که همگی به کمسیوین انرژی حمله کردند میتوانستند در جاهای دیگر هم خدمت کنند
:
:
:
آخرین اخبار