تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۹۰۸۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشت ذرت در خوزستان آغازشد
  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برداشت مکانیزه ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای از سطح ۹۱ هزار هکتار زمین کشاورزی خوزستان از هفته جاری آغازشد.

محمد قاسمی نژاد افزود: امسال ۶۱ هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان زیرکشت ذرت دانه‌ای رفت و  پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت ۴۵۰ هزار تن محصول برداشت شود که این مقدار محصول ۴۵ درصد کل ذرت دانه ای کشور را شامل می‌شود.
وی ارزش این میزان تولید ذرت دانه ای را ۱۱ هزار میلیارد ریال بیان کرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برنامه‌ریزی برای ارتقای تولید ذرت دانه‌ای به ۱.۳میلیون تن در افق سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت:عملیات به نژادی و به زراعی از جمله کاهش فواصل کشت، مدیریت تغذیه، تراکم مناسب، شیوه‌های نوین خاک ‌ورزی و ارقام جدید، تغییر ادوات در راستای ارتقای کمی و کیفی محصول ذرت در خوزستان صورت گرفته‌است.
وی با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار ذرت علوفه‌ای نیز در خوزستان کشت و برداشت آن نیز شروع شده است ادامه داد: پیش بینی می شود از این میزان کشت ذرت علوفه‌ای یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول برداشت شود که نسبت به سال زراعی گذشته پنج درصد افزایش دارد.
ذرت دانه ای برای مصارف انسانی و ذرت علوفه ای برای مصارف دامی مورد استفاده قرار می گیرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: ذرت دانه ای و علوفه ای در خوزستان به لحاظ سطح زیرکشت پس از گندم و برنج رتبه سوم و همچنین رتبه نخست تولید غلات را در این استان به خود اختصاص داده است.
قاسمی نژاد از تدارک ۱۵۰ چاپر و ۵۰۰ دستگاه کمباین برای برداشت ذرت دانه ای و علوفه ای  در خوزستان خبر داد و افزود: برای این تعداد ماشین‌آلات کشاورزی ۱۷.۵ میلیون لیتر سوخت(گازوییل) مورد نیاز است.
برداشت ذرت دانه ای و علوفه ای در خوزستان تا نیمه دوم آذر ادامه دارد و پس از آن کشت گندم و کلزا جانشین آن می‌شود.
دزفول ، شوشتر ، اندیمشک ، شوش ، بهبهان ، رامهرمز و رامشیر از مهمترین مناطق کشت محصول ذرت در خوزستان به شمار می‌رود.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۲ میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، شیلاتی و دامی و عمل آوری ۱۲۴ نوع محصول از حیث تنوع تولید و کمیت آن مقام نخست را در کشور دارا است.
براساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان با اجرای کامل طرح ۵۵۰هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب که تاکنون در سطح ۲۹۵هزار هکتار اجرا شده میزان تولیدات کشاورزی خوزستان تا سال ۱۴۰۴ به ۲۵میلیون تن خواهد رسید.
نیشکر ، گندم ، برنج ، ذرت ،چغندر قند ، جو ، صیفی جات زمستانی و مرکباب ، مهمترین تولیدات بخش کشاورزی خوزستان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار