تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۹۰۸۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فولاد اکسین خوزستان رشد ۷۳ درصدی تهیه مواد اولیه از داخل را تجربه کرد
 مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: امسال سعی شد از پنجره واحد به صنعت فولاد خوزستان نگاه شود و عمده نیازهای خود را از داخل تامین کنیم که براین اساس رشد ۷۳ درصدی تهیه مواد اولیه از داخل را تجربه کردیم.

امین ابراهیمی روز چهارشنبه در نشست خبری در محل این شرکت در اهواز ، با اشاره به افزایش تولیدات و سند چشم انداز این شرکت تا سال ۱۴۰۰، بیان کرد: این مجموعه در سال ۱۳۸۸ برای توسعه صنایع فولاد، نفت و گاز با تکنولوژی یک شرکت خارجی و با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری احداث و اکنون جزو ۱۰ شرکت برتر جهان در حوزه تولید ورق های عریض است.

وی با بیان اینکه امسال ۳۵۰ هزار تن اسلب از این شرکت خریداری شد افزود: ویژگی خاص خط تولید این شرکت، واحد عملیات حرارتی است که در سطح جهان تنها چهار کارخانه این توانمندی را دارند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: سبد محصول این شرکت با توجه به ظرفیت پیش بینی شده، بر اساس تولید یک میلیون و ۵۰ هزار تن طراحی شده اما با توجه به برخی مشکلات،پایین‌تر از ظرفیت اسمی تولید داریم.

وی بیان کرد: اکنون۵۰ درصد ظرفیت کارخانه برای تولید ورق های api ( کاربرد در لوله های نفت و گاز )،  ۱۰ درصد برای محصولات ساختمانی و صنعتی و حدود ۴۰ درصد نیز برای ورق های آلیاژی و مخازن زیرفشار و کشتی سازی اختصاص دارد.

ابراهیمی گفت:به همت جوانان متخصص این شرکت، نقشه استراتژیک تا پایان سال ۱۴۰۰ برای رفتن به ماموریت اصلی خود که همان ظرفیت ۷۵۰ هزار تن بود طراحی شد.

وی افزود: در ۶ ماه نخست امسال ۳۹۵ هزار تن محصول فولادی در این شرکت تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش دارد و حدود ۶۰ درصد آن تولید ورق هایی با ارزش افزوده بالا و با کاربرد در لوله‌های نفت و گاز بود.

ابراهیمی ادامه داد: اکنون ۹۹۶ نفر به صورت مستقیم و با نیروهای پیمانکار حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند که نیروی مازاد از چالشهای جدی این شرکت است چرا که از ابتدا ۶۴۵ نیرو برای آن پیش‌بینی شده بود، با این وجود هیچ گاه تعدیل نیرو در دستور کارمان نبوده است.

احداث واحد فولاد سازی با اشتغال یک هزار نفر

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین گفت: احداث واحد فولادسازی از برنامه‌ریزی‌های این شرکت است که شاید به تنهایی بیش از یک هزار نیرو را به صورت مستقیم و غیر مستقیم جذب کند.

وی ادامه داد: تولید ورق های api روزی در کشور ما آرزو بود اما با حمایت‌ وزارت نفت ، استاندار خوزستان و سایر مسئولان توانستیم این رویا را به واقعیت تبدیل کرده و تاکنون ۳۳۰ هزار تن در یک فرآیند یکساله از این نوع ورق تولید کنیم.

ابراهیمی افزود: اسلب مورد نیاز این محصول ، اکنون از فولاد مبارکه تامین می شود اما در آینده ای نزدیک این مواد اولیه از شرکت فولاد خوزستان تامین می شود.

وی بیان کرد: اکنون مهمترین پروژه ما خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک است که ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه را از جنوب غرب به جنوب شرق ایران دارد و مدت اجرای این پروژه نیز ۵۴ ماه است که شرکت مهندسی توسعه نفت پیمانکاری این پروژه را برعهده دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد:تولید باقی مانده این تعهدات ۳۶۶ هزار تن اسلب نیاز دارد که فرصت مناسبی برای ما ایجاد می‌کند تا ظرفیت تولید را بالا ببریم که در این زمینه نیز تاییدیه شرکت نفت را دریافت کرده ایم.

بر اساس آماری که ۲۰ آبان امسال از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران منتشر شده، ایران در شش ماه نخست امسال ۲۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تن فولاد تولید کرده است.

شرکت فولاد اکسین در اهواز با رشد ۱۴ درصدی در شش ماه نخست سال ۱۳۹۸ تولید خود را به ۴۲۱ هزار و ۹۱۴ تن رسانده و جایگاه سوم بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد ایران را در این دوره به خود اختصاص داده است.

عمده تولیدات این شرکت در حوزه فولادهای آلیاژی و ورق های api بوده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار