تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۹۰۹۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز فاز دوم کمربند سبز اهواز نیازمندی اعتبار 5 میلیارد تومانی است
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری گفت: 70 الی 80 درصد 250 هکتار اول کمربند سبز اهواز زیر کشت است فاز دوم نیز مدنظر است اما مسئله تامین اعتبار آن مشخص نیست و به 5 میلیارد تومان اعتبار از ردیف ملی و استانی نیازمند است.
 صالح عبداللهی، مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز شهر اهواز اظهار کرد: گونه‌های گیاهی متنوعی را در فضای سبز شهری پوشش می‌دهیم که شامل 30 نوع گیاه پوششی، درختچه و درخت است.

وی افزود: برای استفاده از نخل نیز در سال جاری برنامه‌های خوبی در نظر داریم که در هر بلوار به صورت پایه کشت خرما را خواهیم داشت، تشخیص نوع و محل کاشت نخل با سازمان پارک‌ها اما اجرای آن با مناطق هشتگانه شهرداری است که باید تمکین انجام دهند و نظر مساعدی وجود دارد.

مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز عنوان کرد: مقدمات کار کاشت نخل صورت گرفته اما بحث تامین اعتبارات پروژه‌ فرایند زمانبری است که باید طی شود و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که تا قبل از دی ماه سال جاری کشت نخل‌ها صورت بگیرد.

وی در پاسخ به کشت نخل در مناطق حاشیه افزود: درخت نخل مانند نوزادی است که نیاز به مراقبت ویژه دارد و هر محلی برای کشت آن مناسب نیست به همین دلیل باید در جایی کشت شود که شرایط رشد مطلوب آن از جمله کارگر، آب و عناصر مهم حوزه گیاه فراهم شود بعد تصمیم به کاشت گرفته شود و با توجه به این مسائل کشت در تمام نقاط اهواز درست نیست.

عبداللهی در رابطه با بهبود فضای سبز شهری بیان کرد: در صورت حمایت برنامه‌هایی که در راستای تقویت پوشش فضای سبز شهری در نظر داریم شاید در یک بازه زمانی سه ساله سیمای شهری در باب فضای سبز تغییرات قابل توجهی را به خود ببیند.

وی افزود: 70 الی 80 درصد 250 هکتار اول کمربند سبز اهواز زیر کشت است فاز دوم نیز مدنظر است اما مسئله تامین اعتبار آن مشخص نیست و به 5 میلیارد تومان اعتبار از ردیف ملی و استانی نیازمند است که در صورت تخصیص اعتبار 250 هکتار فاز دوم از نهر سلمان تا جاده سوسنگرد اهواز را پوشش خواهد داد.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار